לא מצאת פסק דין שחיפשת? ניתן לעשות חיפוש מתקדם ולמצא את כל רשימת פסקי הדין!

ועדת שחרורים במקום מושבה בבית הסוהר קציעות לפי חוק שחרור על תנאי ממאסר, התשס”א – 2001 47131 – 08 – 19 אסיר נ’ מדינת ישראל
ושייר

בפני יו”ר ועדה, כבוד השופטת זהר דולב להמן חבר ועדה – מר ימין בכור, חינוך חברת ועדה – גב’ לינדה אביטן, עו”ס נציג שב”ס – מר יוסף יעקב גרוס מזכירת וועדה – גב’ אוראל עזר המבקש אסיר ע”י ב”כ עו”ד מחמד אבו עבייד
נגד
המשיבה
מדינת ישראל ע”י ב”כ עו”ד קרן שטרית
החלטה
2 3

בהתאם להוראות סעיף 9 לחוק שחרור על תנאי ממאסר, התשס”א-2001 (להלן: החוק), שקלה הוועדה הסיכון הצפוי משחרורו של האסיר לשלום הציבור ולביטחון המדינה, סיכויי שיקומו של האסיר והתנהגותו בכלא. לשם כך הביאה הוועדה בחשבון, בין השאר, נתונים אלה: 1. האסיר מרצה מאסר ראשון למשך 29 חודשים בגין עבירות פעילות בהתאחדות בלתי מותרת, יידוי אבנים, ניסיון לסחר בציוד מלחמתי ו-3 עבירות של זריקת חפץ נפיץ. בהתאם לעובדות כתב האישום המתוקן בו הורשע ולגזר הדין, בין השנים 2011 – 2012 היה האסיר פעיל בארגון חמאס והשתתף בתהלוכה שאורגנה על ידי הארגון. במהלך שנת 2016 במספר הזדמנויות, ייצר יחד עם אחרים בקבוקי תבערה והשליכם לעבר כוחות הביטחון במהלך הפרות סדר וכן יידה במספר הזדמנויות אבנים לעבר כוחות הביטחון. מדובר בעבירות שאין להקל ראש בחומרתן.
11
12

2. התנהגות האסיר בכלא תקינה. אין לחובתו עבירות משמעת ואין לחובתו חמיין שלילי. על פי הפסיקה, התנהגות תקינה בכלא מהווה שיקול לגיטימי, אך לא מכריע [ראו והשוו עתייא 51625 – 12 – 18 מדינת ישראל נ’ מנצור ( 31 . 12 . 18 ) – להלן: ענין מנצור] ולא די בהתנהגות ללא דופי כדי ללמד על זניחת הקו האידיאולוגי [ראו והשוו עת”א 41888 – 11 – 18 מדינת ישראל נ’ צופי ואח’ ( 27 . 11 . 18 ) – להלן: ענין צופי].
13
14
15
16
17
18

3. חוות דעת שבייב בעניינו של האסיר מתייחסת לחומרת מעשיו ונרשם כי שבייב מתנגד לשחרור המוקדם, על אף שאין מידע מתקופת מאסרו. נקבע בפסיקה כי על הועדה לתת משקל לחוות דעת שבייך גם כשמדובר בחוות דעת כללית, שנרשמה מתוך תפיסה של מסוכנות פוטנציאלית ומבלי להתייחס לטעמים פרטניים רלבנטיים לאסיר שבפנינו. מדובר בחוות דעת המבוססת על שיקולים מקצועיים והערכת הסיכונים לביטחון המדינה והציבור, ועל כך יש להעניק לה משקל, אף אם לא מכריע [ראו והשוו ענין צופי וענין מנצור].
19
20
21
1 מתוך 2

לחזור למשהו ספיציפי?

פורטל פסקי הדין בישראל

פורטל פסקי הדין בישראל

פורטל פסקי הדין של ישראל - מקום אחד לכל פס"ד של בתי המשפט הישראלי והמחוזות השונים

השאר תגובה

רוצים לקבל עדכון לגבי פסקי דין חדשים שעולים לאתר?

בשליחה הינך מאשר שאנו יכולים לשלוח לך מידע שיווקי / פרסומי

המעורבים בפסק הדין 

באיזה תאריך פסק הדין פורסם?

מהו זמן פרסום פסק הדין?

error: תוכן זה מוגן !!