לא מצאת פסק דין שחיפשת? ניתן לעשות חיפוש מתקדם ולמצא את כל רשימת פסקי הדין!

ועדת שחרורים במקום מושבה בבית הסוהר קציעות לפי חוק שחרור על תנאי ממאסר, התשס”א – 2001 14491 – 10 – 18 אסיר נ’ מדינת ישראל
ושייר
בפני
כב’ השופטת זהר דולב להמן חברת ועדה – גב’ מימי גילוץ, חינוך חבר ועדה – מר יוסי רחמים, עו”ס נציג שבייס – מר יוסף יעקב גרוס מזכירת הועדה – גב’ אוראל עזר
המבקש
אסיר ע”י ב”כ עו”ד אסמהאן עבד אלהאדי
נגד
המשיבה
מדינת ישראל ע”י ב”כ עו”ד עמיחי חביביאן
החלטה
בהתאם להוראות סעיף 9 לחוק שחרור על תנאי ממאסר, התשס”א-2001 (להלן: החוק), שקלה הוועדה הסיכון הצפוי משחרורו של האסיר לשלום הציבור ולביטחון המדינה, סיכויי שיקומו של האסיר והתנהגותו בכלא. לשם כך הביאה הוועדה בחשבון, בין השאר, נתונים אלה:
1 2
1. האסיר מרצה מאסר שלישי למשך 3 שנים בגין עבירת יידוי אבנים. בהתאם לעובדות כתב האישום המתוקן בו הורשע ולגזר הדין, ב- 04 / 17 השתתף האסיר בהפרת סדר, בה נטלו חלק למעלה מחמישים אנשים. במהלך הפרת הסדר יידו באופן בלתי פוסק אבנים לעבר כוחות הביטחון, הובערו צמיגים, וחלק ממפרי הסדר גם נטלו מזוודה בה היו אמצעים לפיזור הפגנות, של כוחות הביטחון ובה 3 רימוני הלם ורימון גז. האסיר יידה 2 אבנים ממרחק של כעשרה מטרים לעבר כוחות הביטחון בעודו רעול פנים. מדובר בעבירות המלמדות על תעוזה רבה, והמרחק הקטן גם מלמד על הנחישות לפגוע בכוחות הביטחון, תוך הסתכנות בכך שייפגע בעצמו. התנהגות זו מלמדת על הסיכון הרב הנשקף מהאסיר.
8 9 10
12 13
14 15

2. התנהגות האסיר בכלא לא תקינה. לחובת האסיר עבירת משמעת מ- 09 / 19 בגינה נידון ל-7 ימי בידוד ולשלילת טובות הנאה. בנוסף, האסיר נטל חלק באירועי משמעת בינואר 20119 – הסתגרות בתאים, פברואר 2019 – התפרעות, מרץ 2019 – שני אירועי התפרעות, ספטמבר 2019 – משמעת אסירים. לחובת האסיר גם חמיין שלילי מ- 03 / 19 שעניינו מציאת חומר כתוב הנוגע לצעדי מחאה מתוכננים של החמאס. בהינתן כי במרץ, האסיר השתתף בשני אירועי התפרעות, הרי שניתן לומר כי ידיעה זו אומתה. מיידעים נוספים מתייחסים להתנהגות המלמדת על חוסר משמעת במהלך חודש אוגוסט 2019. מדובר במספר חמיינים מאומתים ומוצלבים ומשכך, ראינו לנכון לתת משקל גם לחמיינים אלה.
16 17 18
19
1 מתוך 3

ועדת שחרורים במקום מושבה בבית הסוהר קציעות לפי חוק שחרור על תנאי ממאסר, התשס”א – 2001 14491 – 10 – 18 אסיר נ’ מדינת ישראל
ושייר
לכך יש להוסיף העובדה שהאסיר לא שילם הקנס שהושת עליו וגם בכך יש כדי ללמד על העדר
1
חרטה כנה ואמיתית.
אשר על כן, לא הובאה בפנינו ראייה כלשהי המלמדת על זניחת הקו האידיאולוגי.
5
עולה מן המקובץ כי האסיר לא עמד בנטל המוטל עליו לשכנע את ועדת השחרורים, בהתאם לסעיף 3 לחוק, כי הוא ראוי לשחרור וכי שחרורו לא מסכן את שלום הציבור ומשכך האסיר לא ישוחרר בשחרור מוקדם.
בהתאם לעמדת האסיר ובאת כוחו, בהינתן נתוניו האישיים המיוחדים כפי שעלו בטיעונים וכפי שעלו מהחמין – הועדה אוסרת פרסום שם האסיר בהחלטה.
WEE oc va

ניתנה והודעה היום י”ג חשוון תש”פ, 11 / 11 / 2019 במעמד הנוכחים.
.( ס’
כ
א ‘ ^
א. א.
בי

זהר דולב להמן, שופטת

מר יוסי רחמים, חבר וועדה

גברת מימי גילוץ, חברת וועדה

יוסף יעקב גרוס, נציג שב”ס
14
3 מתוך 3

לחזור למשהו ספיציפי?

פורטל פסקי הדין בישראל

פורטל פסקי הדין בישראל

פורטל פסקי הדין של ישראל - מקום אחד לכל פס"ד של בתי המשפט הישראלי והמחוזות השונים

השאר תגובה

רוצים לקבל עדכון לגבי פסקי דין חדשים שעולים לאתר?

בשליחה הינך מאשר שאנו יכולים לשלוח לך מידע שיווקי / פרסומי

error: תוכן זה מוגן !!