לא מצאת פסק דין שחיפשת? ניתן לעשות חיפוש מתקדם ולמצא את כל רשימת פסקי הדין!

ועדת שחרורים במקום מושבה בבית הסוהר קציעות לפי חוק שחרור על תנאי ממאסר, התשס”א – 2001 ושייר 51162 – 10 – 18 אעביד(אסיר) נ’ מדינת ישראל
לפני
יו”ר ועדה, כבוד השופטת זהר דולב להמן חבר ועדה – מר יוסי רחמים, עו”ס חברת ועדה – גב’ סיגלית דהן, חינוך נציג שב”ס – מר יוסף יעקב גרוס מזכירת וועדה – גב’ אוראל עזר
מבקש
עומר אעביד (אסיר) ע”י ב”כ עו’יד מג’ד בדר
נגד
משיבים
מדינת ישראל ע”י ב”כ עו”ד שלי אסף
החלטה
בהתאם להוראות סעיף 9 לחוק שחרור על תנאי ממאסר, התשס”א-2001 (להלן: החוק), שקלה הוועדה הסיכון הצפוי משחרורו של האסיר לשלום הציבור ולביטחון המדינה, סיכויי שיקומו של האסיר והתנהגותו בכלא. לשם כך הביאה הוועדה בחשבון, בין השאר, נתונים אלה:
2 3
5 6 7 8 9 10 11

1. האסיר מרצה מאסר ראשון למשך 6 . 5 שנים בגין עבירות תמיכה בארגון טרוריסטי, 2 עבירות חבלה בכוונה מחמירה [סעיף 329(א)(2) לחוק העונשין, התשלייז-1977 (להלן: חוק העונשין)]; 2 עבירות ניסיון תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות; 4 עבירות שימוש פזיז ורשלני בחומר נפץ; 4 עבירות התפרעות ותקיפת שוטר בנסיבות מחמירות. בהתאם לעובדות כתב האישום המתוקן בו הורשע ולגזר הדין, משנת 2010 ועד מעצרו ב-2015, תמך האסיר בארגון חמאס, שהוכרז כארגון טרוריסטי. במסגרת תמיכה זו, היה חבר בקבוצת יישבאב מסגד אלארבעיניי שבעיסאוויה. במסגרת פעילותו בארגון החמאס, השתתף האסיר במהלך השנים 2010 – 2013 בתהלוכות, אירועים ומחאות, כשהוא מניף דגלי ארגון החמאס ונושא כרזות התומכות בארגון החמאס, השתתף בכנסים שנערכו על ידי החמאס, וערך ביקורים אצל משפחות אסירי ארגון החמאס. עובר למעצרו, החזיק האסיר בביתו עשרות דגלים, בהם דגלי ארגון החמאס ודגלי ארגון הג’יאהד האסלאמי. האסיר השתתף במספר התפרעויות, במסגרתו השליך 4 בקבוקי תבערה שהכין, 2 קופסאות זיקוקים, יידה גולות לעבר שוטרים באמצעות רוגטקה בהם הצטייד מראש, כאשר באחד מהאירועים יידה זיקוק בפניו של שוטר שהתקרב אליו ואחז בידו (וזאת במהלך מבצע צוק איתן). באירוע אחר השליך רימון גז לעבר כוחות המשטרה וזיקוקים, כאשר אחד הזיקוקים פגע בשוטר שהיה במקום. האסיר גם היה שותף להתפרעות שמטרתה לסכל ביצוע צו מעצר וגם במהלכה יידה זיקוקים לעבר שוטרים. שני השוטרים נפגעו, אולם לא צוינה מידת הנזק שנגרמה להם. מדובר בעבירות חמורות ביותר. מדובר במי שהוא אזרח מדינת ישראל, אשר פעם אחרי
12 13 14
15 16 17 18
20 21
1 מתוך 3

ועדת שחרורים במקום מושבה בבית הסוהר קציעות לפי חוק שחרור על תנאי ממאסר, התשס”א – 2001 ושיר 51162 – 10 – 18 אעביד(אסיר) נ’ מדינת ישראל
1
מטרתו היא לפגוע בשוטרים, שתפקידם לשמור על הסדר הציבורי ואף במטרה לסכל מעצר. בכל האירועים, חלקו של האסיר היה משמעותי ביותר, גם כשהיה מדובר בהצטרפות ספונטנית לאירוע התפרעות.
2
4

7. כידוע, על פי ההלכה, כשמדובר באסירים ביטחוניים, המבצעים עבירות על רקע אידיאולוגי – הנטל על האסיר להוכיח שהוא זנח קו אידיאולוגי זה, שכן שחרור מוקדם הוא לא זכות קנויה.
6

8. מפי האסיר שמענו אומנם כי הוא מתחרט על מעשיו ומתחייב לא לחזור עליהם, אולם האסיר לא ציין על אילו מעשים בדיוק הוא מתחרט, לא התייחס כלל בדבריו לעבירות המיוחסות לו ומשנשאל שוב ושוב לגבי המעשים שביצע, ציין כי מדובר בהשתתפות בהפגנות, ייזעם של צעירים’, מבלי להתייחס לפגיעה החוזרת והנשנית בשוטרים ולעוצמתה. עיון בגזר הדין מלמד כי אף שירות המבחן התרשם שהאסיר נוטה להימנע מלהתייחס באופן מעמיק וביקורתי לחלקו בביצוע העבירות, מתקשה לקבל אחריות מלאה עליהם, וכי קיים סיכון להישנות ביצוע עבירות דומות. התנהגותו של האסיר בכלא כמפורט לעיל, מלמדת אף היא כי כמו ששירות המבחן התרשם, אכן מדובר במי שנוטה להתנהגות לא שקולה ותוקפנית. לכך יש להוסיף העובדה שהאסיר לא שילם הקנס שהושת עליו וגם בכך יש כדי ללמד על העדר חרטה כנה ואמיתית. אשר על כן, לא הובאה בפנינו ראייה כלשהי המלמדת על זניחת הקו האידיאולוגי.
7 8 9 10 11
12
עולה מן המקובץ כי האסיר לא עמד בנטל המוטל עליו לשכנע את ועדת השחרורים, בהתאם לסעיף 3 לחוק, כי הוא ראוי לשחרור וכי שחרורו לא מסכן את שלום הציבור ומשכך האסיר לא ישוחרר בשחרור מוקדם.
18 19
לא שמענו מפי האסיר קיומם של נתונים אישיים או נסיבות חיים מורכבות אשר יש בהם כדי להצדיק שלא לפרסם את שמו ומשכך הועדה מתירה פרסום שם האסיר בהחלטה.

ניתנה והודעה היום ו’ חשוון תש”פ, 04 / 11 / 2019 במעמד הנוכחים.
.( ס’ כא’
ה
120

זהר דולב להמן, שופטת

מר יוסי רחמים, חבר וועדה

גב’ סיגלית דהן, חברת וועדה

מר יוסף יעקב גרוס, נציג שבייס
3 מתוך 3

לחזור למשהו ספיציפי?

פורטל פסקי הדין בישראל

פורטל פסקי הדין בישראל

פורטל פסקי הדין של ישראל - מקום אחד לכל פס"ד של בתי המשפט הישראלי והמחוזות השונים

השאר תגובה

רוצים לקבל עדכון לגבי פסקי דין חדשים שעולים לאתר?

בשליחה הינך מאשר שאנו יכולים לשלוח לך מידע שיווקי / פרסומי

error: תוכן זה מוגן !!