לא מצאת פסק דין שחיפשת? ניתן לעשות חיפוש מתקדם ולמצא את כל רשימת פסקי הדין!

בית המשפט הישראלי מפרסם כבר שנים רבות את מרבית פסקי הדין ברשת האינטרנט, כדי לאפשר דיון פומבי בדלתיים פתוחות להיות פומבי באמת, עשרות אלפי פסקי דין מגיעים אל האינטרנט ואתם מוצאים את עצמכם בתוצאות חיפוש שונות בגוגל. פסקי הדין האלו מגיעים אל פורטל פסקי הדין ופרטים רבים חשופים לכל דורש – כולל שמכם וסוגיות פרטיות הקשורות אליכם.

עיקרון פומביות הדיון של פסקי הדין באינטרנט

החלטות משפטיות במסגרת בתי המשפט בישראל מתגבשות למאגר גדול של פסקי דין, מרבית פסקי הדין בישראל מתקיימים בדלתיים פתוחות והמידע המשפטי הרב בהם זמין לכל דורש – כדי להתאים את עצמם לעידן האינטרנטי, בתי המשפט החליטו להעתיק  את פסקי הדין אל מחוץ לכותלי בית המשפט היישר אל כותלי האינטרנט.
זמינות פסקי הדין באינטרנט מגיעה עקב הצורך לעיקרון הפומביות, עיקרון המחייב את הנהלת בית המשפט למקסם את זמינות פסקי הדין במקסימום האפשרי ובהתאם לאמצעים העומדים לרשותה.
חשיפתם של פסקי הדין באתר אינטרנט מאפשרת להם להיסרק במנוע החיפוש של גוגל ולהופיע כאשר מחפשים מידע על חברות או אנשים פרטיים.

מה לגבי פסקי דין רגישים?

פרסום פסקי הדין הכוללים פרטים רגישים רבים, נע בין עקרון הפומביות לזכות לפרטיות, בהתאם לפסיקת בית המשפט העליון, גם אם עקרון הפומביות יפגע במידה מסוימת (במקרים של פסקי דין רגישים במיוחד), עדיין ייתכן ויפורסמו פרטים מסוימים לצורך שמירה על הפומביות.
בשנת 2015 תבע אתר פסקי דין את הנהלת בית המשפט שהורתה לאתרים משפטיים השואבים מידע אודות פסקי הדין, לחסום את הסריקה של מנועי החיפוש (בעיקר גוגל), בית המשפט ביקש להגן על אנשים שמעדו באופן חד פעמי, מצבים רפואיים רגישים, מקרי התאבדות ועוד. למרות ששמות המעורבים  בפסקי דין רגישים לא יפורסם, פרטים נוספים המופיעים בפסק הדין חושפים נושאים פרטים רגישים רבים.
בית המשפט העליון פסק לטובת האתרים המשפטיים, שכן אם הנהלת בית המשפט מאפשרת חיפוש באמצעות מאגר המידע המשפטי, לא קיימת סיבה למניעת חיפוש פסקי הדין בגוגל.

מה ההשלכות כתוצאה מהופעה שלי בפסק דין בגוגל?

מאגר פסקי דין של בית המשפט בישראל
מאגר פסקי דין של בית המשפט בישראל


השאלה הנפוצה עבור אנשים פרטיים, אנשי עסקים ואנשי ציבור: “מה קורה כשהשם שלי מופיע בפסק דין בגוגל?”.

חלק לא קטן מפסקי הדין המופיעים במאגר אינם בהכרח מציגים היבטים שליליים על אותה חברה או אדם פרטי, למרות זאת, הופעה של פסקי דין כתוצאה מחיפוש שמכם בגוגל משדרת שליליות ויכולה לעלות תהיות.

זהו העשור השני בו כמעט כל אדם המחפש מידע עליכם יקליד את שמכם בגוגל, אם אתם אדם פרטי לפני ראיון עבודה או אפילו בזוגיות כל אדם מתקדם המעוניין להמשיך אתכם את הקשר (מקצועי או אישי) יבדוק עליכם בגוגל בצורה יסודית.
במידה ואתם חברה או אנשי עסקים המוכרים שירותים ומוצרים שונים, טרם כל עסקה או פנייה עסקית אליכם שמכם או שם העסק שלכם יוקלד בגוגל ותוצאות רבות יופיעו לרשות האדם שמחפש מידע עליכם.
מנוע החיפוש של גוגל יכול להרים אתכם בכמה רמות מעלה או לפגוע לכם במוניטין, פסקי דין שליליים או כל פסק דין עלולים להרוס לכם את השם והמוניטין שצברתם.

כיצד ניתן למחוק את פסק הדין מגוגל?

על מנת להסיר את פסק הדין מהמאגר של פורטל פסקי הדין ניתן לבצע כמה אפשרויות, לפנות ישירות לחברה בבקשה להסיר, לשלוח להן מכתב מעורך דין או להתקשר במידה ואפשר אך קחו בחשבון שלרוב הפנייה שלכם לא תענה ואם כן רובן אינן מבטיחות את הסרת פסק דין מגוגל ואפילו לא מהאתר עצמו.

בכדי להסיר את פסק הדין מהמאגר שלנו, לחצו על כפתור הסרת פסק הדין ובצעו את התהליך המהיר להסרת פסק הדין בו בחרתם. במידה ועדיין מתנהלים הליכים באותו פסק דין ובית המשפט יכניס למאגר כל עדכון נוסף הנוגע אליכם ולפסק דין שאתם משתתפים בו, תצטרכו לבצע את התהליך בשנית. עלות ההסרה היא מינימלית.

לחזור למשהו ספיציפי?

Picture of פורטל פסקי הדין של ישראל

פורטל פסקי הדין של ישראל

פורטל פסקי הדין של ישראל - מקום אחד לכל פס"ד של בתי המשפט הישראלי והמחוזות השונים

השאר תגובה

רוצים לקבל עדכון לגבי פסקי דין חדשים שעולים לאתר?

בשליחה הינך מאשר שאנו יכולים לשלוח לך מידע שיווקי / פרסומי

error: תוכן זה מוגן !!