לא מצאת פסק דין שחיפשת? ניתן לעשות חיפוש מתקדם ולמצא את כל רשימת פסקי הדין!

בית המשפט המחוזי בחיפה
01 אפריל 2020 הייפ 212- 04 – 20 גדות מסופים לכימקלים (1985) בע”מ נ’ רשות המיסים בישראל

בפני

כב’ הנשיא רון שפירא

מבקשת

גדות מסופים לכימקלים (1985) בע”מ

נגד

משיבה

רשות המיסים בישראל

החלטה

המבקשת הגישה בקשה בדרך של המרצת פתיחה ובמסגרתה בקשה גם לקיים דיון בהמרצת הפתיחה עוד קודם לפגרת הפסח, בטענה לדחיפות מיוחדת בקיום הדיון. יצוין כי לא הוגשה בקשה לסעד זמני אלא הבקשה היא לקיום הדיון בהליך העיקרי בתוך פחות משבעה ימים וכן לחייב את המשיבה בהגשת תגובה לפחות יומיים קודם לדיון. מאחר וערב פסח יחול ביום רביעי הבא, 8.4.20 , המשמעות היא קיום דיון לכל המאוחר ביום 7.4.20 והגשת כתב תשובה עד ליום 5.4.20 .

מעיון בבקשה לקיים דיון דחוף עולה כי המחלוקת בין הצדדים עלתה עוד ביום 25.2.20 , כאשר ביום 9.3.20 החליטה המבקשת להקפיא הליכי יצור ובמקביל החלה, ככל הנראה, להיערך לפניה לבית המשפט.

בשים לב לשיהוי בפניה לבית המשפט עד היום, ולזמן שלקח למבקשת ולבאי כוחה לבחון ולגבש את פנייתה לבית המשפט, לא ברור כיצד סוברת המבקשת כי ניתן לחייב את המשיבה להגיב לבקשה ולהיערך לדיון בפועל בתוך שני ימי עבודה. מעבר לאמור – ההליך אינו מצוי במסגרת אותם הליכים בהם מתקיימים בימים אלו דיונים בבתי המשפט בהתאם לתקנות שעת החירום והודעת מנהל בתי המשפט מיום 16.3.20 . אמנם בסמכותו של נשיא בית משפט להורות, מטעמים מיוחדים שיירשמו, כי הליך שאינו נמנה על ההליכים הנדונים בעת הזו ישמע, מטעמי דחיפות הדיון. עם זאת, וגם אם אסבור כי יש מקום להחריג את ההליך שבפני, עדין נדרש זמן סביר להערכות לדיון. המבקשת נערכה להגשת הבקשה, על פי הנתונים המפורטים בה, כחודש ימים ויותר מעת שהמחלוקת התבהרה ומעת שקיבלה החלטות, כמפורט בבקשה. בנסיבות אלו דרישתה לקיים כעת דיון בתוך מספר ימים בהליך עיקרי ובסוגיה בעלת היבטים והשלכות מהותיות אינה סבירה.

ד 2122

בהתאם אני מורה כדלקמן:

התיק יועבר לשמיעה בפני כב’ סגן הנשיא, השופט רון סוקול, סגן הנשיא סוקול יקבע את לוחות הזמנים למתן תגובה בכתב, בשים לב לנטען בכתב הטענות של ההליך העיקרי ובבקשה לקיום דיון דחוף, ובשים לב לאמור להלן בהחלטה זו.

1 מתוך 2

בית המשפט המחוזי בחיפה
01 אפריל 2020 הייפ 212- 04 – 20 גדות מסופים לכימקלים (1985) בע”מ נ’ רשות המיסים בישראל

בשים לב למחלוקת, מהצד האחד, ומגבלות הדיון בהתאם לתקנות שעת החירום והנחיות משרד הבריאות, יבהירו בייכ הצדדים בהודעות שיוגשו לבית המשפט עד ליום 6.4.20 האם לדעתם ניתן לגבש הסכמות עובדתיות ולקיים את ההתדיינות ובירור המחלוקות בדרך של הגשת טיעונים בכתב או שיש צורך בקיום דיון במעמד צדדים בבית המשפט. הבהרה זו חיונית כדי שבית המשפט יוכל לשקול אם יש הכרח להפעיל סמכותו ולהורות על החרגת הדיון ומתן היתר לקיומו בבית המשפט לעת הזאת, ובשים לב למכלול המגבלות הנובעות מתקנות שעת החירום והנחיות משרד הבריאות.

בכפוף לאמור יועבר ההליך לשמיעה בפני סגן הנשיא, השופט סוקול, כמפורט לעיל.

על ב”כ המבקשת להמציא החלטה זו, ביחד עם כתבי הטענות, לאלתר ועוד היום לידי המשיבה ובמקביל לידי פרקליטות אזרחית ומנהלית מחוז חיפה.

המזכירות תשלח החלטה לב”כ הצדדים.

ניתנה היום, ז’ ניסן תשייפ, 01 אפריל 2020, בהעדר הצדדים.

רן

נ ג

רון שפירא, נשיא

דף 8 – 80 0

2 מתוך 2

לחזור למשהו ספיציפי?

Picture of פורטל פסקי הדין בישראל

פורטל פסקי הדין בישראל

פורטל פסקי הדין של ישראל - מקום אחד לכל פס"ד של בתי המשפט הישראלי והמחוזות השונים

השאר תגובה

רוצים לקבל עדכון לגבי פסקי דין חדשים שעולים לאתר?

בשליחה הינך מאשר שאנו יכולים לשלוח לך מידע שיווקי / פרסומי

error: תוכן זה מוגן !!