לא מצאת פסק דין שחיפשת? ניתן לעשות חיפוש מתקדם ולמצא את כל רשימת פסקי הדין!

בית משפט לענייני משפחה בתל אביב – יפו

תלה”מ 9662 – 11 – 18
ח’ נ’ ח’
בפני
כב’ השופט שמואל בר יוסף
תובע
ע.ח
נגד
נתבעת
ל.ח
פסק דין

1. לפניי תובענה להשבת מזונות ששילם התובע לנתבעת (להלן: האב, האם) בתקופה שבנם הבכור של הצדדים (להלן: הקטין) היה בחזקתו. הצדדים הסכימו, כי התובענה תוכרע ללא שמיעת עדויות, בהתאם לכתבי הטענות וטיעונים בכתב.
4
2. העובדות הצריכות לעניין, שאינן שנויות במחלוקת, הן כלהלן :

2 . 1. הצדדים נישאו בשנת 2001 ונולדו להם שלושה ילדים: הקטין, שמלאו לו 18 שנים בחודש מרץ האחרון, ושני אחיו הצעירים יותר.

2 . 2. בשנת 2014 פרץ משבר בין הצדדים. ביום 4 . 2 . 2016 הגיעו הצדדים להסכמה שקיבלה תוקף של פסק דין, לפיה משמורת הילדים תהא בידי האם, ונקבעו הסדרי שהות נרחבים עם האב.
9 10

2 . 3. בחודש אפריל 2017 יצא הקטין בערבו של יום מבית האם, שם פעמיו לבית האב ולא שב עוד. במשך כארבעה חודשים ניתק הקטין כל קשר עם האם, ולאחר מכן החל לבקר בביתה פעם בשבוע אחר הצהריים.
12 13
15

2 . 4. ביום 17 . 12 . 2018 ניתן פסק דין בתביעת האם לחידוש הקשר בינה לבין הקטין ובתביעת האב לקביעת משמורת הקטין בידיו (להלן: פסק הדין למשמורת). בפסק הדין למשמורת נקבע, כי הנתק בין הקטין לאם הינו פרי מעלליו של האב. עוד נקבע, כי בית המשפט יידרש לנושא ההוצאות בשים לב לשיתוף פעולה של האב עם ההליך הטיפולי כאמור שם. האב ערער על פסק הדין למשמורת, והערעור תלוי ועומד.
16 17
18

2 . 5. מאז עזב הקטין את בית האם ועד למועד בו הוסכם שיחדל לשלם את מזונותיו, המשיך האב לשלם את המזונות. בתקופה האמורה שילם האב סכום כולל של 34 , 200 ₪.
1 מתוך 3
בית משפט לענייני משפחה בתל אביב – יפו

תלה”מ 9662 – 11 – 18
ח’ נ’ ח’
1 2

6. גם באספקלריה של סעיף 2 סיפא לחוק עשיית עושר ולא במשפט אין מקום לפטור את האם מהשבה. סעיף 2 האמור קובע, כי בית המשפט רשאי לפטור את הזוכה מחובת ההשבה לפי סעיף 1, כולה או מקצתה, אם ראה שהזכיה לא היתה כרוכה בחסרון המזכה או שראה נסיבות אחרות העושות את ההשבה בלתי צודקת”.
er

הלכה פסוקה היא, כי פטור כאמור יינתן לאחר בחינת מוסריות התנהגותם של הצדדים זה כלפי זה; ורק אם המסקנה המתחייבת הינה, שאכיפת חובת ההשבה (במלואה או בחלקה) על הנתבע הינה יותר בלתי צודקת מאשר אי-אכיפתה אן מאשר אכיפתה החלקית, פוטרים את הנתבע מן ההשבה, כולה או מקצתה (עא 588 / 87 אליעזר כהן נ’ צבי שמש, פייד מה(5) 297, 327). כל כמה שתרומה להדרה הורית/ניכור הורי היא חמורה ובלתי חוקית, אין להקיש ממנה לנושא החבות במזונות. בסופו של יום מזונות משולמים לסיפוק צרכים ולא לכל מטרה אחרת. לכן הפסקת תשלום המזונות שעה שאחד ההורים נושא בצרכים האמורים באופן בלעדי וישיר, מחויבת המציאות. ודוקו, גם הפסקת תשלום מזונות בנסיבות של חזקה בלעדית צריכה להיעשות בתום לב, בבחינת צעד אחרון ולא ראשון. והנה, בנדוננו האב המשיך לשלם את המזונות הגם שכלכל את הקטן באופן ישיר, וחדל לעשות כן רק כאשר ניתנה החלטה מתאימה. בנסיבות אלה אין בידי לקבוע, כי צודק לפטור את האם מחובת ההשבה.
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
6
17
18
19

7. אשר על כן, דין התביעה להתקבל, ואני מחייב את הנתבעת לשלם לתובע סך של 34 , 200 ₪ בצירוף הפרשי הצמדה וריבית כחוק ממועד הגשת התביעה ועד הפירעון המלא בפועל. עם זאת, בשים לכך שבפסק הדין למשמורת נקבע, כי נושא ההוצאות ידון בעתיד, ומשעה שהחיובים שונים אך קשורים באותה מסכת נסיבות – אני מורה, כי החוב מושא פסק דין זה ייגבה בחלוף 30 ימים ממועד פסיקת ההוצאות בהליך המשמורת הנייל. בנסיבות המקרה בראייה רחבה, ומשעה שאינני סבור כי עמדת הנתבעת הייתה חסרת תום לב, אינני עושה צו להוצאות.
20
תואיל המזכירות לסגור את התיק.
ניתן לפרסום ללא פרטים מזהים. ניתן היום, כייד ניסן תשע”ט, 29 אפריל 2019, בהעדר הצדדים.
שמואל בר יוסף, שופט
3 מתוך 3

לחזור למשהו ספיציפי?

Picture of פורטל פסקי הדין בישראל

פורטל פסקי הדין בישראל

פורטל פסקי הדין של ישראל - מקום אחד לכל פס"ד של בתי המשפט הישראלי והמחוזות השונים

השאר תגובה

רוצים לקבל עדכון לגבי פסקי דין חדשים שעולים לאתר?

בשליחה הינך מאשר שאנו יכולים לשלוח לך מידע שיווקי / פרסומי

המעורבים בפסק הדין 

באיזה תאריך פסק הדין פורסם?

מהו זמן פרסום פסק הדין?

error: תוכן זה מוגן !!