לא מצאת פסק דין שחיפשת? ניתן לעשות חיפוש מתקדם ולמצא את כל רשימת פסקי הדין!

בית המשפט המחוזי בתל אביב – יפו

פש”ר 1441 – 01 – 18 סויסה נ’ כונס נכסים רשמי תל אביב ואח’
19 לנובמבר 2019
לפני
כבוד השופטת נועה גרוסמן
החייב
דניאל סויסה
נגד
המשיבים
.1 כונס נכסים רשמי תל אביב עי ב”כ עו”ד מור מהלל כהן .2 חנן חדד, עו”ד (מנהל מיוחד) ע”י ב”כ עו”ד אבי לוי
החלטה
העובדות:
.1

החייב מצוי בהליך פשייר מאז יום 22 . 2 . 18 והוא חויב בתשלום סך של 400 ₪ לחודש.
.2

דיון בעניינו של החייב התקיים לפני ביום 18 . 11 . 19 .
12
החייב המציא אישורי מסירה לכלל הנושים, למעט אישור מסירה לנושה רשות השידור. בהקשר זה יאמר במאמר מוסגר, כי במעמד הדיון ציין החייב שאינו מכיר בחוב לרשות השידור (עמ’ 3 לפרוטוקול שי 21). טענה זו באפשרותו להעלות לאחר שתוגש תביעת חוב ע”י רשות השידור ותיבדק כסדרה. אולם תנאי יסוד לכך הוא המצאת צו הכינוס לנושה רשות השידור. אם לא כן, יוחרג נושה זה מן ההפטר העתידי.
14
.4
המנהל המיוחד סקר בתסקירו את מצבו האישי והכלכלי של החייב: יליד 1960 גרוש משנת 2003 ואב לשני בגירים. עוד נדרש המנהל המיוחד למצבו הרפואי של החייב, כמפורט בסעיף 3.ד. לתסקיר וציין כי הוא סובל מבעיות רפואיות לא מבוטלות.
19
1 מתוך 6
בית המשפט המחוזי בתל אביב – יפו

פש”ר 1441 – 01 – 18 סויסה נ’ כונס נכסים רשמי תל אביב ואח’
19 לנובמבר 2019
מהלך הדיון:
.10
במהלך הדיון הרחיב המנהל המיוחד טענות בדבר יכולת כלכלית של החייב. לדבריו הוא יימגלה טפח ומסתיר טפחיים”. המנהל המיוחד טען כי החייב חי ברמת חיים גבוהה, לובש בגדים יקרים, עונד שעון ששווי אלפי שקלים ונוסע ברכב פאר. החייב נמצא בזוגיות. הוצגו תמונות של החייב בפייסבוק שלכאורה מאוששות את הנטען (עמ’ 1 לפרוטוקול שי
3 4 5 6
.(11-16
המנהל המיוחד טען, כי יש לדחות את הדיון ולבצע חקירה נוספת בעניין יכולת החייב.
11.
11
החייב לא הכחיש כי צולם בפייסבוק לובש בגדים יקרים אך לטענתו מדובר במתנות שנרכשו לו לחג עייי ילדיו הבגירים (עמ’ 2 לפרוטוקול ש’ 1). החייב הכחיש שהוא עושה שימוש ברכב וטען כי הוא מתנייד ממקום למקום באופניים חשמליים אותם קיבל במתנה מאחותו (עמ’ 2 לפרוטוקול ש’ 3). החייב אישר כי הוא נמצא בזוגיות ולטענתו בת הזוג מסייעת בידו (עמ’ 2 לפרוטוקול שי -10
12
.(11
12.
ככלל, טען החייב לחיסרון כיס טוטאלי ולמצב כלכלי ובריאותי ירוד.
מסקנות:
13.
22

החייב הגיע בלוויית בנו אך לא היה מיוצג בדיון. החייב הציג את עמדתו בצורה לא סדורה ואף סתר עצמו כאשר מצד אחד אמר שילדיו עוזרים לו בקנית סיגריות (עמ’ 2 לפרוטוקול שי 8 – 9) מצד שני כלל בהוצאות החודשיות שיש לו עלויות של סיגריות בסכום של 1 , 800 ₪ לחודש (עמ’ 2 לפרוטוקול ש’ 28).
14.

טענות החייב למצב כלכלי ירוד מסופקות משהו. אדם המתקיים מקצבת נכות בשיעור של 2 , 000 ₪ לחודש, ומתגורר עם אמו בדירת עמידר, אינו יכול להרשות לעצמו הוצאות כאלה שהוא מדווח עליהם כגון 1 , 800 ₪ עבור סיגריות, או פריט כאופניים חשמליים שגם ערכם אינו מבוטל. החייב אומנם טען כי בני משפחה קרובים עוזרים לו ברכישות יקרות אלה, אך טענות אלה אינן מוכחות בקבלות ובאסמכתאות.
3 מתוך 6
בית המשפט המחוזי בתל אביב – יפו

פש”ר 1441 – 01 – 18 סויסה נ’ כונס נכסים רשמי תל אביב ואח’
19 לנובמבר 2019
20.
מקובלת עלי עמדת המנהל המיוחד כי למרות שהחייב מצוי בהליך 18 חודש עדיין חסרים נתונים ברורים ביחס למצבו הכלכלי, השתכרותו בפועל ויכולת השתכרותו. החייב מסר נתונים רבים על מצבו הרפואי אך לאו דווקא על מצבו הכלכלי. הנושא טעון המשך בירור.
1 2 3
21.
5 6
החייב כאמור התייצב לדיון כשהוא מלווה בבנו שון. דומני, כי החייב יטיב עשות אם ידאג לייצוג משפטי על מנת לסייע לו להטיב את דרכו בהליך הפשייר והבאת הנתונים הנחוצים בצורה סדורה, לפני המנהל המיוחד, הכנייר ובית-המשפט. החייב טען לחיסרון כיס, ואם אלה הם פני הדברים לאשורם, בוודאי יוכל לקבל סיוע מתאים מהלשכה לסיוע משפטי.
8
22.
מכל האמור לעיל, החלטתי כי השעה עדיין אינה כשירה לגיבוש תוכנית פירעון לחייב זה. ראשית, מחמת הצורך להמשיך לחקור אודות מצבו הכלכלי ויכולותיו. שנית, כדי לאפשר לחייב להעמיד לעצמו סיוע משפטי. שלישית, כדי לבחון את תום לבו של החייב בהתנהלותו בהליך. מן הטעם השלישי האמור לעיל, החלטתי להימנע בשלב זה מהכרזת החייב כפושט רגל.
סיכום:
.23
מן המקובץ לעיל, אני קובעת כדלקמן : א. התשלום החודשי המוטל על החייב יועלה לכדי הסך של 76 ₪ החל מחודש דצמבר
.2019
ג.
ככל וקיימים פיגורים על החייב להשלימם תוך 30 יום. החייב מופנה ללשכה לסיוע משפטי ברחוב הנרייטה סולד 4 תל-אביב. טלפון 076 – 5300899 , כדי לדאוג לעזרה משפטית. בשלב הנוכחי אין מקום להכרזת החייב כפושט רגל. יש להוסיף ולחקור בדבר מצבו הכלכלי ומקורותיו הכספיים לרבות פוטנציאל השתכרות. המנהל המיוחד יגיש עדכון תוך ששה חודשים מהיום ובהתאם אתן הוראותיי. בין לקביעת מועד דיון חדש לבין הוראות אחרות בגורל ההליך.
ניתנה היום, כייא חשוון תשייפ, 19 נובמבר 2019, בהעדר הצדדים.
5 מתוך 6

לחזור למשהו ספיציפי?

פורטל פסקי הדין בישראל

פורטל פסקי הדין בישראל

פורטל פסקי הדין של ישראל - מקום אחד לכל פס"ד של בתי המשפט הישראלי והמחוזות השונים

השאר תגובה

רוצים לקבל עדכון לגבי פסקי דין חדשים שעולים לאתר?

בשליחה הינך מאשר שאנו יכולים לשלוח לך מידע שיווקי / פרסומי

error: תוכן זה מוגן !!