לא מצאת פסק דין שחיפשת? ניתן לעשות חיפוש מתקדם ולמצא את כל רשימת פסקי הדין!

בית המשפט המחוזי בחיפה

11 ינואר 2023

תפ”ח 46930-01-14 מדינת ישראל נ’ ג’בארין

בפני הרכב כב’ השופטים:

רון שפירא, נשיא [אב”ד]

אברהם אליקים, סגן נשיא

תמר נאות פרי

המאשימה

מדינת ישראל

ע”י פרקליטות מחוז חיפה פלילי

נגד

הנאשם

חאלד ג’בארין ת”ז 305130635

ע”י ב”כ עו”ד משה שרמן ועו”ד מורן דבוש

תקציר הכרעת דין

האירוע נשוא הכרעת הדין הוא מותו של המנוח שפיק כבהא מסאלחה, זמר מוכר שזה עתה סיים לשמח זוג צעיר ומשפחתם באירוע חתונתם, אירע בליל 23.10.2013. על פי הנטען בכתב האישום הנאשם קשר עם אחר (שכבר הורשע ודינו נגזר ע”י מותב אחר) להמית את המנוח. עילת המעשה הייתה התחייבות המנוח להופיע באירוע הקשור בחתונת אחיו של הנאשם שהתקיימה שנה קודם לאירוע שבפנינו. המנוח לא הגיע להופעה כפי שהתחייב, עובדה שהכעיסה את משפחת הנאשם. המנוח הוזהר כי לא יעז להופיע בעיר אום אל פאחם. בליל האירוע הוא הופיע בחתונה בעיר וכאמור, כשיצא מהחתונה, נורה למוות.

כתב האישום המייחס למשיב עבירת רצח הוגש ביום 23.1.2014. במסגרת הליך ממושך של שמיעת ראיות התקיימו 113 ישיבות בית משפט. בשלב מסוים של ההליך נראה היה כי גובש הסדר טיעון אלא שלאחר שההסדר אושר בבית משפט זה ואף ע”י בית המשפט העליון במסגרת דחיית עתירה לבג”צ שהגישה משפחת המנוח, נפגעי העבירה, לא השתכלל ההסדר לכלל סיומו של ההליך. לאחר מכן פרצה מגפת הקורונה שמנעה קיום ישיבות לשמיעת ראיות. כל אלו עיכבו את סיום ההליך של בירור הדין.

כעת, תשע שנים לאחר האירוע והגשת כתב האישום, אנו משמעים את הכרעת דיננו. תוצאה זו של שיהוי כבד בהליך אינה ראויה ואנו מצרים על כך. אין ספק כי משפחת המנוח סבלה מהימשכות ההליך ועינוי הדין, כמו גם הנאשם ומשפחתו. העובדה שחלק מהתארכות ההליך היא בעטיה של התנהלות הנאשם אין בה כדי להפחית מהאמור.

בבואנו להשמיע את הכרעת הדין, ערים אנו לכל האמור. עם זאת, ובבד בבד עם השמעת הכרעתנו בדין, אנו מוצאים לנכון לשבח את ב”כ הצדדים, הפרקליטה והסניגור, על אופן ניהול הדיון. הפרקליטה עשתה עבודתה נאמנה והציגה בפנינו בהגינות את ראיות המאשימה, כמו גם פגמים בהן. הסניגור עשה כל שניתן לטובת ייצוג הנאשם ולא חסך כל מאמץ והליך נדרש כדי להגן על זכויותיו, הן בחקירות העדים והן בסיכומי טענותיו, תוך שהוא מצביע על בעיות בהתנהלות המשטרה בנושאים הטעונים בחינה ללא כל קשר לתוצאה אליה הגענו. על כל אלו זכאים הם להערכה ולתודה.

סיכום להכרעת הדין:

אנו קובעים כי אשמתו של הנאשם הוכחה מעבר לכל ספק סביר ואנו מורים להרשיעו בעבירת רצח, עבירה לפי סעיף 300(א)(2) ביחד עם סעיף 29 לחוק העונשין, ביחד עם עבירות של קשירת קשר- עבירה לפי סעיף 499(א)(1) לחוק העונשין, ועבירה של החזקה ונשיאה של נשק שלא כדין-עבירה לפי סעיף 144(א)+(ב) ביחד עם סעיף 29 לחוק העונשין.

לחזור למשהו ספיציפי?

Picture of פורטל פסקי הדין בישראל

פורטל פסקי הדין בישראל

פורטל פסקי הדין של ישראל - מקום אחד לכל פס"ד של בתי המשפט הישראלי והמחוזות השונים

השאר תגובה

רוצים לקבל עדכון לגבי פסקי דין חדשים שעולים לאתר?

בשליחה הינך מאשר שאנו יכולים לשלוח לך מידע שיווקי / פרסומי

error: תוכן זה מוגן !!