ביהמ”ש המחוזי ב”ש, אב”ד סגנית הנשיאה יעל רז-לוי, השופטת גילת שלו והשופט אהרון משניות: גז”ד לקטין שהורשע במסגרת הסדר טיעון בניסיון למעשה סדום ומעשה מגונה בעת התפרצות למקום מגורים (תפ”ח 43865-02-21)

לא מצאת פסק דין שחיפשת? ניתן לעשות חיפוש מתקדם ולמצא את כל רשימת פסקי הדין!

בית המשפט המחוזי באר שבע

09 בנובמבר 2011

תפ”ח (ב”ש) 43865-02-21 –

ת ק צ י ר ג ז ר – ד י ן

הנאשם ששמו אסור לפרסום מפני שהיה קטין כבן 17 וחצי בעת ביצוע העבירות, הורשע על פי הודאתו בכתב אישום מתוקן במסגרת הסדר טיעון, בעבירות של ניסיון למעשה סדום ומעשה מגונה וכן בעבירה של התפרצות למקום מגורים, כאשר במהלך פריצה לבית ביישוב בדרום ביחד עם שני אחרים, הנאשם נכנס לחדר שבו ישנו ארבעה ילדים, ובכללם המתלוננת שהייתה במועד ביצוע העבירות בת עשר וחצי בקירוב וביצע בה את העבירות של ניסיון למעשה סדום ומעשה מגונה.

לבית המשפט הוגש תסקיר נפגעת עבירה, המפרט את הנזק הרב והקשה בתחומי חיים רבים שנגרם למתלוננת ולמשפחתה כתוצאה ממעשיו של הנאשם, אשר הפרו את תחושת המוגנות והביטחון של המתלוננת.

בהתאם לתסקירי שירות מבחן לנוער שהתקבלו בעניינו של הנאשם, במהלך המשפט שהה הנאשם במשך כשנה וחצי במעון סגור בתנאים דומים לאלה של מעון נעול, ועבר הליך הטיפולי ממושך תוך התייחסות לנסיבות חייו הלא פשוטות; כאשר בסופו של דבר שרות מבחן לנוער המליץ על עונש מאסר בפועל למשך שנה וחצי שירוצה במסגרת המעון, חלף מאסר בפועל, זאת לאור ההערכה כי הטיפול במעון מפחית את הסיכון הנשקף ממנו.

בגזר הדין שניתן היום הרשיע בית המשפט את הנאשם תוך שהודגשה חומרת העבירות בהן הורשע – הן מבחינת סוג העבירות והן מבחינת נסיבות ביצוע העבירה בכך שהעבירה בוצעה בתוככי הבית פנימה כאשר הורי הקטינה ישנים בסמוך, ובמקום בו הם אמורים להיות מוגנים וכך גם ילדיהם, בוצעה הפגיעה הקשה.

לצד זאת יש לתת משקל לעובדה כי הנאשם הודה ונטל אחריות על מעשיו, חסך את עדותה של הקטינה בבית המשפט דבר שהוא בעל ערך, שוהה במעון נעול כשנה וחצי ועובר שם הליך שיקומי וטיפולי, והוא עצמו היה קטין בעת ביצוע העבירות, אם כי על סף הבגירות.

לאחר שקילת כל האמור מצא בית המשפט לנכון לדחות את המלצת שירות המבחן, בשל החומרה הרבה במעשיו של הנאשם, ובכלל זה עבירות המין ובנסיבות שבהן בוצעו. נוכח האמור הוחלט לגזור על הנאשם עונש של 5 שנות מאסר בפועל, ביחד עם מאסר מותנה משמעותי, וכן פיצויים למתלוננת הקטינה בסך 70,000 ₪.

לחזור למשהו ספיציפי?

Picture of פורטל פסקי הדין בישראל

פורטל פסקי הדין בישראל

פורטל פסקי הדין של ישראל - מקום אחד לכל פס"ד של בתי המשפט הישראלי והמחוזות השונים

השאר תגובה

רוצים לקבל עדכון לגבי פסקי דין חדשים שעולים לאתר?

בשליחה הינך מאשר שאנו יכולים לשלוח לך מידע שיווקי / פרסומי

error: תוכן זה מוגן !!