ביהמ”ש השלום בפתח תקווה, השופטת לימור חלד-רון: החלטה בבקשה להארכת מעצרם של שני חשודים בחשד לביצוע עבירות של הפרעה לשוטר במילוי תפקידו ועוד (מ”י 12982-01-24)

לא מצאת פסק דין שחיפשת? ניתן לעשות חיפוש מתקדם ולמצא את כל רשימת פסקי הדין!

מספר פל”א 7844/2024

לפני כבוד השופטת לימור חלד-רון

המבקשת

מדינת ישראל

נגד

החשודים

א.ל.

ד.ל.

<#1#>

<#4#>

החלטה

בפניי בקשה ראשונה להארכת מעצרם של החשודים – שני אחים, אשר נעצרו אתמול בערב ע”י תחנת נתניה, בחשד לביצוע עבירות של הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, העלבת עובד ציבור, תקיפת שוטר, איומים, החזקת סמים שלא לצריכה עצמית.

היחידה החוקרת מבקשת הארכת מעצרם ל- 3 ימים נוספים.

מתיק החקירה עולה, כי מדובר בשני צעירים, נעדרי עבר פלילי, שאחד מהם חייל קרבי המשרת בנח”ל, ובשל כך מחזיק ברובה צמוד. אתמול ביקשו החשודים לצפות במשחק כדורגל בעיר נתניה, ובשל האיסור להיכנס עם נשק, ביקשו להפקיד את הרובה בתחנת המשטרה.

מדו”ח הפעולה של היומנאי – הוא המתלונן (במ/2) עולה כי סירב לבקשת החשודים, והסביר להם את הקושי של הפקדת נשקים באירועים כגון משחק כדורגל, אז יכולים רבים לבקש הפקדת נשקם, והדבר אינו אפשרי. בהמשך לסירובו, החל דין ודברים בין הצדדים, אשר הובילו בסופו של דבר למעצרם של החשודים.

בעוד לטענת המתלונן, החשודים נהגו בתוקפנות ואיומים (במ/2), גירסתם של החשודים הפוכה לחלוטין (במ/3 – במ/4). לטענתם, האירוע אף צולם על ידם במכשיר הסלולר, שבינתיים נלקח מהם ונמצא בתחנת משטרת נתניה.

לאחר שעיינתי בתיק החקירה עיין היטב, סבורני כי יש ממש בטענות ב”כ החשודים באשר לחשד הסביר, ולכל היותר ניתן לומר כי מדובר בחשד סביר ראשוני ודל ביותר, וזאת לאור במ/2 – במ/4.

מקום שמדובר בשני צעירים נעדרי עבר פלילי, שכל חטאם היה שביקשו להפקיד את נשקו של אחד מהם – לוחם בנח”ל – בתחנת המשטרה (למיטב הבנתי – בהתאם לנהלים), כלל לא ברור מדוע בקשתם סורבה, ומה מצפה מדינת ישראל מחייליה בנסיבות מעין אלו.

חזקה כי הדברים ייבדקו כדבעי על ידי הגורמים הרלבנטיים לכך.

ודוק, גם אם היה בסיס לסירובו של היומנאי, שהוביל לחילופי דברים כעולה מתיק החקירה, ההחלטה לעצור את החשודים בנסיבות העניין, משהחשד הסביר כה דל, ועילות המעצר כה קלושות, מעוררת תהיות.

לפיכך, אני מורה בזאת על שחרורם של החשודים בתנאי שיתייצבו בתחנת המשטרה לפי דרישה, ובהתחייבות עצמית על סך 700 ₪ כל אחד.

בשולי הדברים אך לא בשולי חשיבותם מצאתי להעיר, ולא בפעם הראשונה, כי למרות התקופה המורכבת בה אנו מצויים, ועל אף ששוטרי ישראל עובדים לילות כימים למען בטחון הציבור, עליהם לפעול בשום שכל וברגישות.

סיטואציה שבה חייל לוחם בסדיר, המבקש להפקיד את נשקו בתחנת משטרה על מנת שיוכל להיכנס לאצטדיון כדורגל במהלך חופשת הסופ”ש שלו, ובסופו של דבר נעצר בגין חילופי דברים עם יומנאי התחנה, הינה סיטואציה שלא היתה צריכה לקרות.

פרוטוקול זה ישמש פקודת שחרור.

העתק החלטתי זו יועבר לידי מפקד מרחב שרון.

<#7#>

ניתנה והודעה היום כ”ו טבת תשפ”ד, 07/01/2024 במעמד הנוכחים.

לימור חלד-רון, שופטת

לחזור למשהו ספיציפי?

Picture of פורטל פסקי הדין בישראל

פורטל פסקי הדין בישראל

פורטל פסקי הדין של ישראל - מקום אחד לכל פס"ד של בתי המשפט הישראלי והמחוזות השונים

השאר תגובה

פורטל פסקי הדין של ישראל

פס"ד חדשים באתר

רוצים לקבל עדכון לגבי פסקי דין חדשים שעולים לאתר?

בשליחה הינך מאשר שאנו יכולים לשלוח לך מידע שיווקי / פרסומי

error: תוכן זה מוגן !!