בימ”ש המחוזי ב”ש, אב”ד סגן הנשיא אריאל ואגו, השופט אלון אינפלד והשופט אריאל חזק: גז”ד במסגרת הסדר טיעון לנאשם בניסיון רצח של בת זוגתו וחבלה חמורה בנסיבות מחמירות (תפ”ח 13790-08-20)

לא מצאת פסק דין שחיפשת? ניתן לעשות חיפוש מתקדם ולמצא את כל רשימת פסקי הדין!

24.11.2022

תקציר גז”ד ארן חזן – ניסיון רצח בת זוג – בתיק תפ”ח 13790-08-20

הרכב השופטים: אב”ד ס’ הנשיא השופט אריאל ואגו, השופט אלון אינפלד והשופט אריאל חזק

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר על ארן חזן, תושב הדרום, 11 שנות מאסר בפועל ופיצוי של 150,000 ₪ למתלוננת – רעייתו לשעבר, לאחר שהודה, בהסדר טיעון, בניסיון לרצוח אותה בחודש יולי 2020.

המתלוננת הייתה נשואה לנאשם, ולהם שלושה ילדים משותפים. לאחר שהיא חפצה לסיים את הנישואין, והנאשם לא רצה בכך, ביקש ממנה לצאת עמו לסיבוב ברכב כדי לשוחח על יחסיהם. כאשר התברר לו שהיא איתנה בדעתה להתגרש, זרק את הטלפון שלה מהחלון, אמר לה שירצח אותה, ותוך שימוש בסכין יפנית החל לחתוך אותה בפניה. המתלוננת ניסתה לעצור את הרכב ולהזעיק עוברים ושבים, אך לא הצליחה, והוא פנה אל חורשה מבודדת, הוציא אותה מהרכב והמשיך לגרום לה חתכים במקומות שונים בגופה, בניסיון להורגה. בשלב מסוים, הוא הכניס אותה שוב לרכב והנסיעה נמשכה, כשהוא מכה אותה, ומאיים “לגמור אותה”. כאשר הגיעו סמוך לתחנת דלק, ולאור תחינותיה, הנאשם עצר את הרכב ואפשר לאשתו המדממת לצאת ממנו, תוך שהוא מאיים להתאבד, ושאם ישב בכלא, והיא תישאר בחיים, הוא “יסיים את מה שהתחיל”. המתלוננת הצליחה להגיע אל תחנת הדלק ושם הזעיקה עזרה, הובהלה לבית החולים, שם אובחנו חבלות בגופה, שהצריכו ניתוח, ואושפזה למשך שלושה ימים.

חזן, הודה והורשע בכתב אישום מתוקן, אשר פירט את האמור לעיל, לאחר הגעת הצדדים להסדר טיעון, שגובש ביום שבו המתלוננת הייתה אמורה להעיד על תלאותיה בבית המשפט, ותוך, שבכך, נחסכה עדותה והתייתר ניהול המשפט. הפרקליטות הגבילה את עצמה, במסגרת ההסדר, לדרישה של 11 שנות מאסר, בעוד ההגנה טענה באופן חופשי לעונש, ועתרה לעונש קל בהרבה.

נימוקי גזר הדין, שניתן בידי הרכב, בראשות סגן הנשיאה א. ואגו,  והשופטים א. אינפלד ו-א. חזק, קובעים, כי מדובר בעבירה חמורה ביותר של אלימות במשפחה – ניסיון רצח של בת זוג, אשר גרם לקורבן נזקים פיסיים ונפשיים ארוכי טווח. נוכח חומרת המעשים, נדחתה הצעת הסנגור להטיל עונש קל.

בנסיבות אחרות, המעשה ותוצאותיו היו מצדיקים ענישה חמורה עד מאוד. אולם, הנאשם הורשע במסגרת של הסדר טיעון במסגרתו התביעה נטלה על עצמה, שלא לטעון לעונש מאסר מעל 11 שנים. התביעה נמקה את ההסדר במספר שיקולים:

הקושי הראייתי להוכיח, שאכן, כוונת הנאשם הייתה להגיע לתוצאה של גרימת מות רעייתו.

משהנאשם ויתר על האפשרות לנהל את המשפט ולנסות להביא לזיכויו מעבירת ניסיון הרצח, התוצאה היא בהתאם לתיקון חקיקה, משנת 2020, שבאופן אוטומטי תישלל אפוטרופסותו על הילדים, ובכך ויתר הנאשם על זכותו להשתתף בקביעת עתידם.

הנאשם הסכים ליתן גט לאלתר למתלוננת, ולאפשר את הגירושין, ובכך, לצד הויתור האמור על האפוטרופסות, נחסכו הליכים ומאבקים ממושכים, כאובים, וטעונים, שאלמלא כן, יכלו להכביד ולהזיק עוד לנפגעת העבירה, דברים שארעו בעבר, ועוררו מורת רוח והד ציבורי.

ניתן משקל גם לכך, שהמתלוננת, שזכתה ליצוג משפטי משלה, הסכימה להסדר, וכן, לכך שנחסך ממנה, ומבני משפחה אחרים, הצורך להעיד ולשחזר חוויות כואבות וקשות על דוכן העדים.  

לפיכך – כאמור – בית המשפט אימץ את עמדת התביעה, ולא החמיר מעבר לעונש שדרשה הפרקליטות, ולכן, נגזרו על חזן 11 שנות מאסר ופיצוי כספי משמעותי למתלוננת, כדי להקל על סבלה ולאפשר לה להשתקם.

לחזור למשהו ספיציפי?

פורטל פסקי הדין בישראל

פורטל פסקי הדין בישראל

פורטל פסקי הדין של ישראל - מקום אחד לכל פס"ד של בתי המשפט הישראלי והמחוזות השונים

השאר תגובה

רוצים לקבל עדכון לגבי פסקי דין חדשים שעולים לאתר?

בשליחה הינך מאשר שאנו יכולים לשלוח לך מידע שיווקי / פרסומי

error: תוכן זה מוגן !!