בימ”ש המחוזי מרכז, השופט עמי קובו: גז”ד לגננות וסייעות מה”גן של טולי” ברמלה הנאשמות בהתעללות ותקיפת קטינים (ת”פ 32017-08-20)

לא מצאת פסק דין שחיפשת? ניתן לעשות חיפוש מתקדם ולמצא את כל רשימת פסקי הדין!

ירושלים: DOCPROPERTY DocDateEng * MERGEFORMAT 23.02.2023

DOCPROPERTY DocDateHeb * MERGEFORMAT ב’ באדר תשפ”ג

תקציר גז”ד, בית משפט המחוזי מרכז, ת”פ 32017-08-20

בפני השופט עמי קובו

בית המשפט המחוזי מרכז (כב’ השופט עמי קובו) גזר היום את דינן של ארבע נאשמות – סייעות ב”משפחתון טולי” ברמלה. בית המשפט גזר עונשים של בין 5 שנות מאסר לבין 3.5 שנות מאסר. חלקן היחסי של הנאשמות בביצוע העבירות אינו זהה וקיים ביניהן מדרג של חומרה.

העבירות אשר יוחסו לנאשמות הן התעללות בקטין, תקיפת קטין בידי אחראי הגורמת חבלה ותקיפה סתם.

המדינה עתרה להטיל על הנאשמות עונש של 7 שנות מאסר בפועל, ואילו ההגנה עתרה להטיל על הנאשמות עונש מאסר לריצוי בעבודות שירות.

בית המשפט מצא חומרה רבה בכך שהפעוטות ספגו את נחת זרוען של כל הנאשמות, כך שלא היה להם מנוח ומזור אף לא מידי אחת מהן. כן קבע בית המשפט שקיימת חומרה רבה בכך שחלק ממעשי האלימות של הנאשמות בוצעו לשם האלימות ולא בניסיון לבצע פעולה של טיפול בפעוטות כגון האכלתם או הרדמתם. עוד קבע כי “הנאשמות היו אמונות על הטיפול בתינוקות ובפעוטות רכים, על שלומם, רווחתם וביטחונם. הן פגעו בגופם, השפילו אותם והטילו עליהם מורא ופחד. בחלק ממעשיהן העמידו אותם בסיכון משמעותי לפגיעה חמורה בשלמות גופם ובהתפתחותם הפיזית והרגשית התקינה. מדובר בתינוקות ובפעוטות שהם באופן מובהק חסרי ישע, תלויים תלות מוחלטת במטפלים בהם, והם טרם למדו לבטא את עצמם באופן שיוכלו לתאר את הפגיעה בהם ולהגן על עצמם. הנאשמות מעלו באופן חמור באמון שניתן בהן על ידי הורי נפגעי העבירה, אשר הפקידו בידיהן את היקר להם מכל, מתוך ציפייה טבעית שהנאשמות יטפלו בהם במסירות ותשמורנה על שלומם וביטחונם”.

*** הנוסח המחייב הוא אך ורק נוסח גזר הדין. התקציר אינו בא כתחליף להם ***

לחזור למשהו ספיציפי?

Picture of פורטל פסקי הדין בישראל

פורטל פסקי הדין בישראל

פורטל פסקי הדין של ישראל - מקום אחד לכל פס"ד של בתי המשפט הישראלי והמחוזות השונים

השאר תגובה

רוצים לקבל עדכון לגבי פסקי דין חדשים שעולים לאתר?

בשליחה הינך מאשר שאנו יכולים לשלוח לך מידע שיווקי / פרסומי

error: תוכן זה מוגן !!