לא מצאת פסק דין שחיפשת? ניתן לעשות חיפוש מתקדם ולמצא את כל רשימת פסקי הדין!

לפני כבוד השופט בן ציון קבלר

המבקשת

המועצה המקומית בני עיי”ש

בעניין

המשיבים

משפחת פלוני

החלטה זו מותרת לפרסום לאחר שהושמטו ממנה פרטים מזהים

החלטה

עניינו של הקטין מוכר היטב לבימ”ש.

אכן בדיון קודם הוריתי על אשפוזו של הקטין לצורך אבחון.

הבקשה שהוגשה ביום 16/1/2022, מציינת כי מדובר בבקשה לאשפוז לצורך טיפול כשבראש התסקיר המשלים צוין כי מדובר באשפוז לצורך אבחון.

קראתי בדקדוק את כל המסמכים שהוגשו לצד בקשה זו, לרבות פרוטוקול הוועדה שנערכה ביום 12/1/2022 וכן סיכומה כפי שהובא על ידי עו”ד דרורה נחמני רוט, יו”ר הוועדה: “בנסיבות הכוללות לאור בדיקתו של הילד כמפורט לעיל ולאור המטרה של אבחונו ומציאת הטפול המתאים גם אם שחרורו מאשפוז, אנו רואים לנכון להמליץ בפני ביהמ”ש לצורך המשך התפתחותו התקינה של הילד, ליתן צו להמשך אשפוזו בבית חולים עד חודש ימים נוסף”.

הנה כי כן, מדגישה הוועדה את נושא אבחונו של הקטין, וכאן אני נדרש אל סעיף 3 ג’ לחוק הנוער (טיפול והשגחה) תש”ך-1960, סעיף זה קובע כי אורך התקופה לצרכי אבחון יכול ויהיה עד 14 יום.

7 ימים יכול ויינתנו על ידי ביהמ”ש, ו-7 ימים נוספים יכול ויינתנו על ידי מנהל בית החולים.

בדיון הקודם קצבתי את תקופת האבחון של ביהמ”ש למשך 5 ימים כמתברר, מנהל בית החולים הפעיל סמכותו לפי דין והאריך תקופה זו ב-7 ימים נוספים.

למעשה לא ניתן להאריך עוד את האשפוז לצורך אבחון. יצוין, כי בהחלטות הוועדה הוזכר עניין הטיפול לצד האבחון – וכאן אני נדרש לבדוק את המוטל עלי לפי סיפת סעיף 3 ה’ (א)(2) המחייב אותי לוודא כי לא ניתן להעניק את הטיפול אלא על דרך של אשפוז.

בפני קטין שמלאו לו 11 שנים (בלבד…) בתקופה בה הוא מאושפז. מדובר בילד, צעיר לימים, אשר נתון בשלילת חירות בין כתלי בית חולים.

גיל זה הוא גיל כה צעיר בימים עד שלא רק שאינו כשיר “למצוות” כמאמר מסכת אבות, אלא איננו בר אחריות פלילית ראה סעיף 34 ו’ לחוק העונשין, התשל”ז-1977, ואף אינו כשיר להיות כלוא בבית סוהר לפי חוק הנוער (שפיטה, ענישה ודרכי טיפול), התשל”א-1971. הכוונה בהשוואה זו רק כדי להמחיש עד כמה צעיר גילו של הקטין, אף הוועדה עצמה מכנה אותו ילד ואכן מדובר בילד ויש לזכור זאת.

קראתי בעיון כאמור את פרוטוקול הוועדה, ובעיקר שמתי ליבי לתשובותיו של הקטין ואפנה לרצונו לחזור לפנימייה, לאמירתו כי הוא חושב כי “הספיק לי פה”, אמירתו כי הוא מבקש לחגוג את יום ההולדת בפנימייה ולא בבית החולים, לידיעתו את הסיבה לאשפוזו והסבריו, וכן לחוסר רצונו לפגוע בעצמו או באחרים.

לא התעלמתי מן הדברים שהובאו בפני לגבי התוקפנות שגילה, וממכתבו של ד”ר ערן פיקהולץ רופא מטעם המחלקה בה אושפז הקטין, שציין כי לקטין שיפוט לקוי ותובנה חסרה, אציין כי לצד אלה קבע ד”ר פיקהולץ כי הקטין אינו נראה הלוצינטורי וכי בוחן המציאות שלו תקין. המחלקה ביקשה תקופה נוספת של 30 יום ללא שנכתב לצורך מה.

אשר על כל האמור, לא שוכנעתי כי בלתי אפשרי לתת לקטין את המענים הנדרשים לו בפנימייה – אציין כי בפנימייה יש איש מקצוע וכי הפנימייה מכירה היטב את הקטין.

אשר על כל אלה, בשים לב לגילו של הקטין, לעובדה כי היה מאושפז תקופת זמן ניכרת, לעובדה כי מתבקש פרק זמן כה ארוך, לתשובותיו בוועדה וכן לממצאים שבפניי, לא שוכנעתי כי עליו להיות באשפוז בבית החולים.

עם זאת, לצורך השלמת האבחון, מוכן אני “להשלים” את יתרת הימים הניתנת לפי דין לצורך אבחון ומכיוון שהקטין היה מאושפז 12 יום, אני מאריך את אשפוזו למשך יומיים נוספים דהיינו עד ליום 19/1/2022 בשעה 10:00.

לא מצאתי לנכון להתייחס לעתירת ב”כ המשיבה לעניין השינויים בטיפול התרופתי, שכן זו אינה המסגרת הדיונית לצורך בקשה זו.

<#3#>

ניתנה והודעה היום ט”ו שבט תשפ”ב, 17/01/2022 במעמד הנוכחים.

בן ציון קבלר, שופט

קלדנית: שרה רובנס

הוקלד על ידי שרה רובנס

לחזור למשהו ספיציפי?

פורטל פסקי הדין בישראל

פורטל פסקי הדין בישראל

פורטל פסקי הדין של ישראל - מקום אחד לכל פס"ד של בתי המשפט הישראלי והמחוזות השונים

השאר תגובה

רוצים לקבל עדכון לגבי פסקי דין חדשים שעולים לאתר?

בשליחה הינך מאשר שאנו יכולים לשלוח לך מידע שיווקי / פרסומי

error: תוכן זה מוגן !!