בימ”ש לענייני משפחה באשדוד, השופטת כרמית חדד: החלטה בבקשת אם להתמנות לאפוטרופוסית בעלת סמכויות בלעדיות על בתה (תמ”ש 7400-10-22)

לא מצאת פסק דין שחיפשת? ניתן לעשות חיפוש מתקדם ולמצא את כל רשימת פסקי הדין!

בפני

כב’ השופטת כרמית חדד

המבקשת:

י’

ע”י ב”כ עוה”ד עזאיזה היבא שמאלי

נגד

המשיבים:

1. ד’

2. היועצת המשפטית לממשלה

בעניין: ח’ (להלן: “הקטינה”)

החלטה

1. לפני בקשת המבקשת, הגב’ י’ (להלן: “המבקשת”) להתמנות כאפוטרופסה בעלת סמכויות בלעדיות על כלל ענייניה של הקטינה שפרטיה בכותרת החלטה זו.

2. המבקשת ומר ד’ (להלן: “המשיב 1”) ניהלו מערכת יחסים זוגית, אשר כתוצאה ממנה נולדה הקטינה ח’ שהינה בת שלוש ו-11 חודשים לערך במועד מתן החלטה זו.

יחסי הצדדים עלו על שרטון, והצדדים נפרדו זה מזו.

3. לטענת המבקשת היא מגדלת את הקטינה לבדה, כאשר המשיב 1 ניתק קשר עם התובעת כבר בשלב בו נודע לו על הריונה. עוד טוענת המבקשת כי הקטינה נמצאת כיום בטיפולה ואחריותה הבלעדית, וכי המשיב 1 אינו פוגש בקטינה ואינו מקיים עמה כל הסדרי ראייה.

עוד טוענת המבקשת, כי המשיב 1 מסרב לשתף פעולה לקידום ענייני הקטינה בכל נושא שהוא, אף שלטענת המבקשת ניסתה לפנות אליו באופן אישי. היעדר הקשר והתקשורת עם המשיב 1 מקשים לטענת המבקשת על קידום ענייניה של הקטינה לרבות הרפואיים והחינוכיים.

4. ביום 06.02.2023 הוגש תסקיר עו”ס לסדרי דין, במסגרתו טענה העו”ס כי אכן עולה שהמבקשת היא המטפלת העיקרית בקטינה וכי נכון יהיה כי קבלת ההחלטות לגביי כל ענייניה של הקטינה יהיו בלעדיים אצלה. עם זאת, נכתב בנוסף כי העו”ס ניסתה להשיג את המשיב 1 כמה פעמים ללא מענה, ולפיכך לא ניתן היה לקבל את עמדתו ביחס לבקשה.

משלא נשמעה עמדת האב, טענה העו”ס כי אין מקום לשלול את זכותו המלאה לקבל החלטות יחד עם האם על ענייניה של הקטינה. לפיכך, להמלצת העו”ס יש ליתן סמכויות בלעדיות למבקשת למשך שלושה חודשים, במסגרתן תוכל המבקשת לקבל החלטות בלעדיות בכל הקשור לעניינים רפואיים, חינוכיים ורגשיים ללא אישור האב. תוך שבית המשפט יורה לאב לשתף פעולה עם העו”ס ולצור קשר לקביעת פגישה כך שהעו”ס תגיש תסקיר משלים בעניין.

5. ביום 08.02.2023 ניתנה החלטת בית המשפט המורה לצדדים להגיש תגובתם להמלצות התסקיר. כן הובהר למשיב במסגרת ההחלטה כי בהעדר הגשת תגובתו יכול שתינתן החלטה על יסוד החומר המצוי בתיק ללא צורך בהודעה נוספת או בקביעת דיון.

6. ביום 13.02.2023 הגיש ב”כ היועמ”ש עמדתו, במסגרתו הסכים להמלצות העו”ס באשר למתן סמכויות בלעדיות באופן זמני, וכן על הגשת תסקיר משלים בסמוך לתום התקופה.

7. ביום 21.02.2023 הגישה המבקשת עמדתה, במסגרתה הסכימה להמלצות התסקיר הזמניות וכן עתרה בהמשך מבית המשפט להפוך את ההמלצות לקבועות על מנת שתוכל להמשיך ולקדם את ענייני הקטינה לרבות בענייני בריאות, חינוך ומענים רגשיים.

8. ביום 17.03.2023 הגישה המבקשת אישור מסירה בצירוף תצהיר מוסר, מהם עולה כי ביום 13.03.2023 נמסרו לידי המשיב 1 כתבי בי דין, לרבות כתב התביעה, התסקיר, וההחלטה מיום 08.02.2023.

חרף ההמצאה לידיו, המשיב 1 לא הגיש תגובה מטעמו עד למועד מתן החלטה זו.

9. לפיכך, לאחר שעיינתי בבקשה, בתסקיר העו”ס ובתגובת ב”כ היועמ”ש, מצאתי להיעתר לבקשה, כך שהמבקשת תמונה בשלב זה כאפוטרופסה בעלת סמכויות בלעדיות באשר לכלל ענייניה של הקטינה למשך שלושה חודשים.

צו מינוי זמני ניתן בהחלטה נפרדת.

במקום בו המשיב מבקש לקחת חלק בקבלת החלטות במתייחס לקטינה עליו לפנות לעו”ס לסדרי דין לצורך תיאום פגישה עמה וזאת תוך 14 יום. בהעדר פניה כאמור מטעם המשיב יכול שהצו הזמני הנ”ל יעמוד בתוקפו עד הגיע הקטינה לגיל 18.

עו”ס לסדרי דין תגיש תסקיר משלים עד ליום 20.07.2023, במסגרתו יצויין האם המשיב 1 פנה לעו”ס, מה עמדתו והמלצות העו”ס במתייחס לתובענה.

10. ב”כ המבקשת תמציא העתק החלטה זו לידי המשיב 1 במסירה אישית, ללא דיחוי וכן לידי עו”ס לסדרי דין ותגיש לתיק את אישורי המסירה תוך 14 יום.

למעקב המזכירות.

החלטה זו מותרת בפרסום ללא פרטים מזהים

ניתנה היום, ח’ סיוון תשפ”ג, 28 מאי 2023, בהעדר הצדדים.

לחזור למשהו ספיציפי?

פורטל פסקי הדין בישראל

פורטל פסקי הדין בישראל

פורטל פסקי הדין של ישראל - מקום אחד לכל פס"ד של בתי המשפט הישראלי והמחוזות השונים

השאר תגובה

רוצים לקבל עדכון לגבי פסקי דין חדשים שעולים לאתר?

בשליחה הינך מאשר שאנו יכולים לשלוח לך מידע שיווקי / פרסומי

error: תוכן זה מוגן !!