ביהמ”ש לענייני משפחה בקריות, השופט ניר זיתוני: החלטה בבקשת האב לקחת קטין, שכבר נמצא בטיפול, לאבחון וטיפול פסיכולוגי אצל פסיכולוג מוסמך מטעם האב (תלה”מ 27701-08-19)

לא מצאת פסק דין שחיפשת? ניתן לעשות חיפוש מתקדם ולמצא את כל רשימת פסקי הדין!

בפני

כבוד השופט ניר זיתוני

בענין הקטין : קטין , יליד 2018

באמצעות האפוט’ לדין עו”ד גלית ביטון לנקרי

תובע/מבקש

האב

באמצעות ב”כ עו”ד לימור קלמנוביץ – סיוע משפטי

נגד

נתבעת/משיבה

האם

באמצעות ב”כ עו”ד יקטרינה דונאיביץ – סיוע משפטי

החלטה

לפני בקשת האב מיום 15.9.22 לאפשר לאב לקחת את הקטין לאבחון וטיפול פסיכולוגי אצל פסיכולוג מוסמך מטעמו . האב סבור כי הקטין חשוף לאלימות פיזית מצד האם ובן זוגה וזאת לדברי הקטין ומתוך היכרות של האב עם התנהגות האם במהלך חייהם המשותפים . נטען כי האם מאיימת על הקטין שלא יספר על האלימות אחרת יישאר לבד ולכן הקטין מספר על כך רק לאב . האב פנה בנושא למשטרה ולגורמי טיפול אך גורמי הטיפול ראו את עצם הפנייה כהסתה . לאב אין אמון בגורמי הרווחה וביתר גורמי הטיפול הנתפסים בעיניו כמוטים לטובת האם . בתסקיר מחודש 12.21 נכתב כי הקטין לא מקבל במקלט טיפול פסיכולוגי ואילו בעמדת האפוט’ לדין מיום 18.8.22 נכתב כי הקטין מקבל טיפול פסיכולוגי במשך כשנה . הדבר הוסיף לחוסר האמון של האב . האב טוען כי העתרות לבקשתו תהיה מימוש של חובתו לדאוג לקטין לטיפול ואבחון מתאים ע”י גורם אובייקטיבי בו הוא מאמין .

ביום 6.10.22 , במסגרת תיק 26928-09-19 , הוגשה תגובת האפוט’ לדין . כפי שצוין בעמדת האפוט’ לדין מיום 18.8.22 ובתסקיר מיום 13.9.22 , הקטין נמצא בטיפול אצל הפסיכולוגיתמטעם המקלט . הטיפול כולל גם הדרכה הורית לאם וטיפול דיאדי . הדבר הטוב ביותר הוא הסכמת האב להשתלב בטיפול דיאדי והדרכה הורית . כיוון שהטיפול הנוכחי מתקיים מזה כשנה , סבורה האפוט’ לדין שיש לדחות את הבקשה .

ביום 6.10.22 הוגשה תגובת האם . הסעד המבוקש מנוגד להמלצות המומחה מטעם בית המשפט , האפוט’ לדין וכל גורמי המקצוע המטפלים בצדדים ובקטין . מדובר למעשה בבקשה נוספת להרחבת שהיית האב עם הקטין ללא פיקוח תוך חשיפת הקטין להתנהגות מסיתה ופוגענית . מזה תקופה ארוכה הקטין מטופל אצל פסיכולוג ומטפלים מקצועיים אחרים מטעם הרווחה . כל גורמי המקצוע קבעו כי טענות האב בדויות . האם מפנה לתסקירים מיום 5.7.22 ומיום 13.9.22 . האב מכפיש את האם גם בכתבי הטענות באופן המסכן את התפתחותו התקינה של הקטין ומצדיק החזרת מפגשי האב עם הקטין למרכז קשר . אין להתייחס לאישור הפסיכולוגית אשר הוגש בניגוד לתקנות ונפסל בהחלטות קודמות . בתסקירים נכתב כי מצב הקטין טוב . לכן מבוקש לדחות את הבקשה ולחייב בהוצאות לאוצר המדינה .

ביום 25.10.22 הוגשה תשובת האב לתגובות . לא נטען בתגובות כי טיפול ואבחון פסיכולוגי כפי שמבקש האב יכול לגרום נזק לקטין . הטיפול הקיים אינו שקוף כלפי האב ומהווה התעלמות מזכויותיו ההוריות .

לאחר עיון בבקשה , בתגובות , בתשובה ובתסקירים אליהם הפנו הצדדים הגעתי לכלל מסקנה כי דין הבקשה להידחות מהטעמים שיפורטו להלן .

ראשית , בדרך כלל ייטה בית המשפט להימנע מחשיפת קטין לכמה אנשי מקצוע מאותו סוג . לא בכדי לא הפנתה ב”כ האב לאף החלטה בה הורה בית המשפט להפנות קטין שכבר נמצא בטיפול פסיכולוגי לפסיכולוג נוסף הנאמן על ההורה האחר .

שנית , לפי הדיווחים של כלל גורמי המקצוע האובייקטיביים המלווים את הקטין ( אפוט’ לדין , עו”ס לסדרי דין , מומחה מטעם בית המשפט , הפסיכולוגית המטפלת בקטין ) מצבו של הקטין טוב ואף השתפר בעקבות הטיפול . לא מדובר בדבר מובן מאליו . קטין זה חשוף כמעט מיום לידתו למערכת יחסים מורכבת , בלשון עדינה , בין הוריו ולהאשמות קשות בין ההורים . היכולת של קטין זה לגלות יחס חיובי ואוהב כלפי שני הוריו היא לא פחות ממדהימה ונזקפת הן לזכות ההורים והן לזכות כלל גורמי הטיפול . כאשר מצב הקטין טוב , אין צורך בהחלטה חריגה המפנה את הקטין לאבחון וטיפול פסיכולוגי אצל גורם נוסף שנבחר ע”י האב ולאב יש אמון בו .

שלישית , בכל ענין הנוגע לקטין בית המשפט יתן משקל רב לעמדת האפוט’ לדין . ההתנגדות המנומקת של האפוט’ לדין היא בעלת משקל רב בהנמקת ההחלטה .

רביעית , אכן יש סתירה לא ברורה בין האמור בתסקיר מיום 16.12.21 ( “בבדיקה שנערכה מול המקלט נמסר כי לקטין אין טיפול פסיכולוגי כלשהו” ) לבין דיווחי העו”ס והאפוט’ לדין לפיהם הקטין מטופל את הפסיכולוגית במסגרת המקלט מזה כשנה . אבקש מעו”ס לסדרי דין ליישב סתירה זו . עם זאת , קושיה זו לבדה לא יכולה להטות את הכף לטובת החלטה חריגה על הפניית קטין שמצבו טוב ומטופל ע”י פסיכולוגית לאבחון פסיכולוגי וטיפול אצל פסיכולוג נוסף . בכל הכבוד הראוי , חוסר האמון של האב בגורמי הרווחה היה קיים הרבה לפני גילוי סתירה זו .

חמישית , האב לא הראה כי מיצה את ההליכים החוקיים העומדים לרשותו בעקבות התלונות שהגיש לרווחה ולמשטרה על אלימות של האם ובן זוגה כלפי הקטין . כך למשל , לא ניתן כל פירוט בדבר תלונות שהגיש האב למשטרה , נסגרו והוגש ערר על סגירת התיק . בית המשפט העביר את טענות האב לבחינת גורמי המקצוע ונמצא כי אין תימוכין לטענות האב . כך עולה מהתסקיר מיום 13.9.22 .

על כן , הבקשה נדחית . נוכח האמור בס’ 9 של ההחלטה אין צו להוצאות .

תשומת לב עו”ס לסדרי דין לאמור בס’ 9 של ההחלטה ולצורך להגיש מענה לתיק בעניין זה בהקדם האפשרי ולא יאוחר מיום 27.11.22 .

לעיוני עם קבלת תגובת העו”ס או ביום 29.11.22 .

החלטה זו תשלח לצדדים ולעו”ס ( חריש ) .

החלטה זו מותרת לפרסום לאחר השמטת כל פרט מזהה .

ההחלטה המקורית ניתנה ביום 25.10.22 .

ניתנה היום, ז’ חשוון תשפ”ג, 01 נובמבר 2022, בהעדר הצדדים.

לחזור למשהו ספיציפי?

Picture of פורטל פסקי הדין בישראל

פורטל פסקי הדין בישראל

פורטל פסקי הדין של ישראל - מקום אחד לכל פס"ד של בתי המשפט הישראלי והמחוזות השונים

השאר תגובה

פורטל פסקי הדין של ישראל

פס"ד חדשים באתר

רוצים לקבל עדכון לגבי פסקי דין חדשים שעולים לאתר?

בשליחה הינך מאשר שאנו יכולים לשלוח לך מידע שיווקי / פרסומי

error: תוכן זה מוגן !!