לא מצאת פסק דין שחיפשת? ניתן לעשות חיפוש מתקדם ולמצא את כל רשימת פסקי הדין!

ועדת שחרורים במקום מושבה בבית הסוהר קציעות לפי חוק שחרור על תנאי ממאסר, התשס”א – 2001 39235 – 06 – 19 אסיר נ’ מדינת ישראל
ושייר
לפני
יו”ר ועדה, כבוד השופטת זהר דולב להמן חבר ועדה – מר יוסי רחמים, עו”ס חברת ועדה – גב’ סיגלית דהן, חינוך נציג שב”ס – מר יוסף יעקב גרוס מזכירת וועדה – גב’ אוראל עזר
המבקש
אסיר ע”י ב”כ עו”ד מג’ד בדר
נגד
המשיבה
מדינת ישראל ע”י ב”כ עו”ד שלי אסף
החלטה
בהתאם להוראות סעיף 9 לחוק שחרור על תנאי ממאסר, התשס”א-2001 (להלן: החוק), שקלה הוועדה הסיכון הצפוי משחרורו של האסיר לשלום הציבור ולביטחון המדינה, סיכויי שיקומו של האסיר והתנהגותו בכלא. לשם כך הביאה הוועדה בחשבון, בין השאר, נתונים אלה:
3

1. האסיר מרצה מאסר ראשון למשך 17 חודשים בגין ביצוע עבירות זריקת חפץ מבעיר וזריקת חפצים לעבר אדם או רכוש. בהתאם לעובדות כתב האישום המתוקן בו הורשע ולגזר הדין, האסיר יידה בקבוקי תבערה לעבר כוחות הביטחון במהלך הפרות סדר בשלוש הזדמנויות בשנת 2015 (בהיותו קטין), ובחודש 08 / 18 יידה אבנים לעבר כוחות הביטחון. מדובר בעבירות שאין להקל ראש בחומרתן, כטענת באת כוח המשיבה.
6 7 8
2. התנהגות האסיר בכלא תקינה. אין לחובתו עבירות משמעת, ואין לחובתו של האסיר חמיין.
11 12

על פי הפסיקה, התנהגות תקינה בכלא מהווה שיקול לגיטימי, שעל הוועדה לקחת בחשבון בכלל שיקוליה, אם כי לא מדובר בשיקול מכריע [ראו והשוו עת”א 51625 – 12 – 18 מדינת ישראל נ’ מנצור ( 31 . 12 . 18 ) – להלן: ענין מנצור] ולא די בהתנהגות ללא דופי כדי ללמד על זניחת הקו האידיאולוגי [ראו והשוו עתייא 41888 – 11 – 18 מדינת ישראל נ’ צופי ואח’ ( 27 . 11 . 18 ) – להלן: ענין צופי].
13

3. חוות דעת שבייב בעניינו של האסיר מתייחסת לחומרת מעשיו ונרשם כי שבייב מתנגד לשחרור המוקדם, על אף שאין מידע מתקופת מאסרו. מקובלת עלינו טענת בייב האסיר, לפיה מדובר בחוות דעת סטנדרטית, שלא מלמדת על פעילות בתחום האידיאולוגי מאז מעצרו. בהתאם לפסיקה, נתנו משקל לחוות דעת זו, הגם שמדובר בחוות דעת כללית, אך לא ראינו לתת לחוות הדעת משקל מכריע [ראו והשוו ענין צופי וענין מנצור].
15 16 17 18
1 מתוך 4

ועדת שחרורים במקום מושבה בבית הסוהר קציעות לפי חוק שחרור על תנאי ממאסר, התשס”א – 2001 39235 – 06 – 19 אסיר נ’ מדינת ישראל
ושייר
1
2
אלא משום שאגף זה הוא אגף נוח יותר, החיים באגף זה רגועים והוא מבקש להעביר את תקופת מאסרו ייבשקטיי. כאמור לעיל, חוות דעת שבייכ לא מלמדת על כך שהאסיר אוחז באידיאולוגיה שמטרתה פגיעה במדינת ישראל. לכך יש להוסיף כי מקובלת עלינו טענת בא כוח המבקש לפיה העובדה שאין לחובתו עבירות משמעת וחמיין, מחזקת טענת האסיר כי לא אוחז כיום באידיאולוגיה שכזו. לכל אלו יש להוסיף את העובדה כי מדובר במאסרו הראשון של האסיר, כשזו למעשה הסתבכותו הראשונה עם החוק.
4 5
בנסיבות מיוחדות אלו, התרשמנו כי לא היה לאסיר קו אידיאולוגי שהנחה אותו בביצוע העבירות אולם אם היה – הרי שהוא זנח קו אידיאולוגי זה. אנו תקווה כי שחרורו המוקדם של האסיר אכן יפתח צוהר להתנהגות שומרת חוק ושהאסיר יעמוד בהתחייבותו שלא לחזור על מעשיו.
משכך, האסיר עמד בנטל המוטל עליו לשכנע את ועדת השחרורים, בהתאם לסעיף 3 לחוק, כי הוא ראוי לשחרור וכי שחרורו לא מסכן את שלום הציבור ואשר על כן, האסיר ישוחרר בשחרור מוקדם.
לאור כל העובדות שצוינו לעיל, מורה הוועדה על שחרורו של האסיר בתנאים הקבועים בחוק ובנוסף בתנאים הבאים:
.1
האסיר יגור בכתובת שכונת האוניברסיטה, חברון, הידוע בשם ואדי אבו קתילה.
מיד עם השחרור יתייצב האסיר בתחנת מערת המכפלה של משטרת ישראל בחברון, בפני הקמיין או הקצין התורן, יציג החלטה זו, וימתין שם עד אשר תתאפשר הצבעה על הכתובת המדויקת.
17 18

לאסיר פלאפון מספר 059 – 8443158 .
21
האסיר יודיע למפקד תחנת המשטרה בה הוא מתייצב לחתימה ולשירות בתי הסוהר על כל שינוי בכתובת מגוריו.
.4
23

האסיר יימצא במעצר בית החל מן השעה 22 : 00 ועד השעה 06 : 00 למחרת היום, בכל ימות השבוע.
.5
האסיר יחתום בתחנת המשטרה הקרובה למקום מגוריו תוך 48 שעות ממועד יציאתו את שערי בית הסוהר ולאחר מכן פעם בשבוע.
האסיר לא יעבור כל עבירה.
ניתן בזה צו איסור כניסה לישראל עד ליום
6 . 2 . 20 .
האסיר יישא עמו בכל עת את פנקס רישיונו.
3 מתוך 4

לחזור למשהו ספיציפי?

Picture of פורטל פסקי הדין בישראל

פורטל פסקי הדין בישראל

פורטל פסקי הדין של ישראל - מקום אחד לכל פס"ד של בתי המשפט הישראלי והמחוזות השונים

השאר תגובה

רוצים לקבל עדכון לגבי פסקי דין חדשים שעולים לאתר?

בשליחה הינך מאשר שאנו יכולים לשלוח לך מידע שיווקי / פרסומי

המעורבים בפסק הדין 

באיזה תאריך פסק הדין פורסם?

מהו זמן פרסום פסק הדין?

error: תוכן זה מוגן !!