בימ”ש מחוזי חיפה, שופט סארי ג’יוסי: החלטה בערעור על החלטה בעניין הסעת קטינה לבי”ס לאחר העברת משמורת (רמ”ש 56538-09-19)

לא מצאת פסק דין שחיפשת? ניתן לעשות חיפוש מתקדם ולמצא את כל רשימת פסקי הדין!

בית המשפט המחוזי בחיפה בשבתו כבית-משפט לערעורים אזרחיים
רמ”יש
56538 – 09 – 19
בפני
כבוד השופט סארי ג’יוסי
בעניין הקטינות:
1. ג. 2. א.
המבקשת
ע”י ב”כ עוהייד י’ נקר
נגד
המשיב
א.ב. ע”י ב”כ עוהייד יי קניר ואח’
החלטה

בקשת רשות ערעור על החלטת בית משפט לענייני משפחה בחדרה (כב’ השופט טל פפרני) מיום 19 / 9 / 19 אשר ניתנה לאחר דיון שקיים בפניו במעמד הצדדים במסגרת בקשות שונות שהגישו, האחת של האם – המבקשת לנקיטת סנקציות כנגד המשיב – האב, בגין הפרת הסדרי שהות; בקשת המשיב האב למתן הוראות להעברת המפגשים בין הבת ג.לאם למרכז קשר ולחילופין מתן הוראות לעניין אופן התנהלותה של האם בעת הבאת ג. לבית הספר; ובקשת האפוטרופה לדין להעברת המפגשים של האם עם הבנות למרכז קשר.
3 4 5 6
9
במסגרת אותה החלטה ולאחר שבית משפט קמא שקל את טענות הצדדים, הורה, תוך שהוא מציין שהדבר נעשה יילא בלי היסוסיי, על מתן הוראות לאם בקשר למועד הבאת הקטינה ג. לבית הספר וחיובה בעזיבתו תוך זמן מסוים, לשלוח הודעות כתובות לאב המעדכנות אותו בדבר הבאת הקטינה, הוראות למקרה והאם אינה מסוגלת לוודא הגעת הקטינה ג. לבית הספר, איסור על האם להלביש את ג. בתלבושת בית הספר הקודם, או העברת מסר לבנות כי מדובר בעניין זמני ולבסוף הפקדת סך של 10 , 000 ש כבטוחה לקיום ההוראות שנתן.
12
16
הלכה למעשה, בית משפט קמא דחה את בקשת האב והאפוטרופה להעברת המפגשים בין ג. לאם למרכז קשר.
במסגרת בקשתה מלינה המבקשת בעיקר על כי בית משפט קמא לא דן בבקשות שהניחה לפניו, אף שבהחלטתו ציין עובדת קיומה של בקשה מטעם האם לנקיטת סנקציות כנגד האב בגין הפרת הסדרי שהות.
20
1 מתוך 4
בית המשפט המחוזי בחיפה בשבתו כבית-משפט לערעורים אזרחיים
רמ”יש
56538 – 09 – 19
1

מגוריו, ולאור התנהלות האם-המבקשת לפני מעבר זה ולאחריו (ראו החלטת בית משפט קמא מיום 15 / 5 / 19 .
4 5 6
בית משפט קמא לא שגה בהפעלת שיקול הדעת הרחב המסור לו בהקשר של מתן הוראות וקביעת הסדרים זמניים או מותאמים להסדר הזמני החדש, ולאחר שהוא ליווה את הסכסוך מתחילתו, ותולדותיו על היבטיו השונים מוכרים לו היטב, כך גם הקשיים המתעוררים בעניינם של הצדדים והקטינים והצרכים של הקטינים כאשר ברקע עומדת לחובתה של האם אותה התנהלות מן העבר, מהלך ניהול ההתדיינות לפני בית משפט קמא מזה כשנתיים, אשר מחייבת מתן הוראות מתאימות. אוסיף כי בכל הנוגע לאותה הפקדה כספית, אין מקום להתערב באותו שיקול דעת רחב של בית משפט קמא שמצא כי הדבר נדרש לשם הבטחת קיום הוראותיו, זאת גם הפעם משום אותה התנסות שהייתה לבית משפט קמא עם המבקשת אשר לא שעתה להתראות הרבות שניתנו לה בעבר.
8
10
11
12
14
16

על מנת לסבר את הדעת, אעיר כי בית משפט קמא ציין בגדרי החלטתו את התרשמותו לפיה המבקשת אינה משלימה עם קביעת המשמורת הזמנית בידי המשיב אף שהחלטה זו אושרה בידי שתי ערכאות ערעור (פסק דינו של בית משפט זה ברמייש 45319 – 05 – 19 מיום 13 / 8 / 19 ופסק דינו של בית המשפט העליון בבעיימ 5451 / 19 מיום 22 / 8 / 19 ), והיא אינה מקיימת אותה, וממשיכה ופועלת על מנת להביא לשינוי ההחלטה תוך עשיית שימוש קשה, פוגעני וציני, בבנותיה הרכות בשנים. עוד ציין בית משפט קמא כי תלונותיה של האם חמורות במיוחד שעה שכבר התריע בעבר מפני התנהגות פוגענית וקשה זו במספר הזדמנויות ובמיוחד באותה החלטה מיום 15 / 5 / 19 .
17 18 19

בית משפט קמא לא חסך דברי ביקורת על האם, אולם לפנים משורת הדין ומתוך תקווה כי לאחר תקופת החגים וחשבון הנפש שעמם, יחולו שינויים לטובה במצב הילדים, הוא הסתפק באותן הוראות, תוך שציין כי בכך הוא מעניק לאם הזדמנות נוספת, טרם נקיטת צעדים נוספים ודרסטיים יותר, וכי במידה והאם לא תקיים הוראות אלה לא יהא מנוס מנקיטת צעדים נוספים על מנת להבטיח את שלומן של הקטינות (ראו האמור בסעיפים 11 – 14 להחלטה).
25
28
באשר לטענות המבקשת לפיהן בית משפט קמא לא דן ולא פסק בבקשותיה ונמנע מלהתייחס אליהן, לפני המבקשת פתוחה הדרך לפנות לבית משפט קמא ולבקש התייחסותו המפורשת לאותן בקשות שהרי הכרעה בהן על פי המבקשת לא ניתנה, ועיון בהחלטת בית משפט קמא מעלה כי מלבד ציון עובדת קיומה של בקשה מצד האם לנקיטת סנקציות כנגד האב בגין הפרה נטענת של הסדרי השהות, לא ציין בית משפט קמא האם הוא מקבל או דוחה את בקשתה זו.
31
3 מתוך 4

לחזור למשהו ספיציפי?

Picture of פורטל פסקי הדין בישראל

פורטל פסקי הדין בישראל

פורטל פסקי הדין של ישראל - מקום אחד לכל פס"ד של בתי המשפט הישראלי והמחוזות השונים

השאר תגובה

רוצים לקבל עדכון לגבי פסקי דין חדשים שעולים לאתר?

בשליחה הינך מאשר שאנו יכולים לשלוח לך מידע שיווקי / פרסומי

error: תוכן זה מוגן !!