לא מצאת פסק דין שחיפשת? ניתן לעשות חיפוש מתקדם ולמצא את כל רשימת פסקי הדין!

בית המשפט המחוזי בחיפה בשבתו כבית-משפט לעניינים מנהליים

עת”מ 33909- 12 – 19 הפניקס חברה לביטוח בע”מ ואח’ נ’ עיריית חיפה ואח’

תיק חיצוני: מספר תיק חיצוני

בפני

כבוד השופט נאסר ג’השאן

עותרים

1. הפניקס חברה לביטוח בע”מ 2. כהן – גבעון סוכנות לביטוח (1994) בע”מ

נגד

משיבים

1. עיריית חיפה 2. איילון חברה לביטוח בע”מ

החלטה

1. ביום 07.3.2020 ניתן פסק דיני, לפיו קיבלתי את עתירת העותרת והוריתי, בסעיף 52 לפסק הדין כי : “יעל ועדת המכרזים בעירייה, כ”גוף מאשר” להחליט אם לפרסם מכרז פומבי או שמא לממש את האופציה. ועדת המכרזים תשקול את עמדת יועץ הביטוח, בטרם תקבל החלטה, אולם עליה לשקול כשיקול חשוב ומרכזי (ולא יחיד) העובדה כי בשוק פועלים יותר ממבטח ואיילון אינה עוד “ספק יחיד”. ועדת המכרזים תקבל החלטה אם לפרסם מכרז פומבי תוך 20 ימים מהיום”.

2. בטרם חלפה תקופת ה- 20 ימים האמורה בפסק הדין, ניתנו הנחיות משרד הבריאות באשר להגבלות על עבודה במקומות עבודה כחלק מהמלחמה בנגיף הקורונה. לאחר מכן הותקנו תקנות שעת החירום (נגיף הקורונה החדש- הגבלת פעילות) התשייף- 2020.

3. לאור הקושי לכנס ועדת המכרזים וכפועל יוצא מכך לקיים אחר פסק הדין, הגישה עיריית חיפה בקשה לדחות את מועד כינוס ועדת המכרזים. נטען, כי לאור החלטות הממשלה והתקנות שהותקנו, לא ניתן לעמוד בתקופה שנקבעה בפסק הדין. נטען עוד, כי ההחלטה שאמורה לקבל ועדת המכרזים היא החלטה קרדינלית בעלת משמעות כספית גדולה, ועל כן יש לקיים דיון מעמיק בועת המכרזים .

1 מתוך 3

בית המשפט המחוזי בחיפה בשבתו כבית-משפט לעניינים מנהליים

עת”מ 33909- 12 – 19 הפניקס חברה לביטוח בע”מ ואח’ נ’ עיריית חיפה ואח’

תיק חיצוני: מספר תיק חיצוני

המשיבה מס’ 2 בעתירה מסכימה לבקשה. העותרת הגישה תגובה לבקשה בגדרה טענה, כי מאחר וההסכם בין איילון לבין העירייה מסתיים ביום 31.5.2020 ועל מנת שלא לרוקן את פסק הדין מתוכן יש מקום להתנות קבלת הבקשה בתנאים האמורים בסעיף 5 לתגובה ,לרבות התנאי שבדיון הראשון אותו תקיים ועדת המכרזים, אף אם יתקיים באמצעים טכנולוגיים, יועלה הנושא לדיון וכן ככל שהנסיבות תאלצנה את העירייה לחדש ההסכם בינה לבין איילון למתן שירותי ביטוח אלמנטרי, לא יחודש ההסכם לשנה שלמה אלא לתקופה הדרושה לשם קיום הוראת פסק הדין.

ס 0

5. העירייה הגישה תשובה לתגובה, ובה טענה, כי ככל שתתכנס ועדת המכרזים לאחר חופשת הפסח יועלה הנושא לדיון וככל שיוארך ההסכם בין העירייה לבין איילון יוארך ההסכם לתקופה הדרושה לשם קבלת החלטת ועדת המכרזים ולפרסום מכרז, ככל שהועדה תחליט לפרסם מכרז. יחד עם זאת , העירייה אינה מתחייבת לכך, שככל ותורה הועדה על פרסום מכרז, יסתיימו הליכי המכרז עד ליום 1.6.2020 .

6. לאחר עיון בבקשה, בתגובות ובתשובה, מצאתי להורות כלהלן :

א)

המועד לכינוס ועדת המכרזים מוארך בשלב זה עד ליום 30.4.2020 . אני מורה כי ככל שעד המועד הנייל תתכנס ועדת המכרזים אף אם ההתכנסות תהיה באמצעים טכנולוגיים, יועלה נושא פרסום מכרז לביטוחים אלמנטריים לסדר יומה של הועדה.

ב)

בשלב זה, איני מורה על כינוס ועדת מכרזים באמצעים טכנולוגיים, אולם איני שולל אפשרות זו. בימים אלה מתקבלות החלטות הרות גורל באמצעות היוועדות חזותית ע”י שימוש בתוכנות שונות, ונראה כי טוב תעשה העירייה באם תשקול אפשרות זו.

ג)

כפי שהעירייה התחייבה, ככל שיוארך ההסכם בינה לבים איילון, הוא יוארך לתקופה מוגבלת, זאת על מנת שלא יתרוקן פסק הדין מתוכן.

7. המזכירות תעביר החלטתי זו לצדדים.

ניתנה היום, יייב ניסן תשייפ, 06 אפריל 2020, בהעדר הצדדים.

2 מתוך 3

בית המשפט המחוזי בחיפה בשבתו כבית-משפט לעניינים מנהליים

עת”מ 33909- 12 – 19 הפניקס חברה לביטוח בע”מ ואח’ נ’ עיריית חיפה ואח’

תיק חיצוני: מספר תיק חיצוני

נאסר ג’השאן, שופט

סנט

3 מתוך 3

לחזור למשהו ספיציפי?

Picture of פורטל פסקי הדין בישראל

פורטל פסקי הדין בישראל

פורטל פסקי הדין של ישראל - מקום אחד לכל פס"ד של בתי המשפט הישראלי והמחוזות השונים

השאר תגובה

רוצים לקבל עדכון לגבי פסקי דין חדשים שעולים לאתר?

בשליחה הינך מאשר שאנו יכולים לשלוח לך מידע שיווקי / פרסומי

error: תוכן זה מוגן !!